• uncategorized

Felicia Niculae

Primul TBM – Tunelling Boring Machine a terminat tunelul pana la cea de-a doua statie de metrou din cadrul Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor, mai exact portiunea dintre Orizont si Favorit. Oficialii Metrorex spun ca lucrarile s-au derulat „in conditii tehnice si de siguranta, cu functionarea corespunzatoare a tuturor instalatiilor care concura la realizarea tunelurilor”, asa cum, de altfel, s-au derulat pe tot parcursul executiei primelor doua tuneluri de pe interstatia Academia Militara-Orizont.
Realizarea primului tunel de pe interstatia Orizont-Favorit a inceput pe 24 ianuarie, iar inaintarea a fost efectuata cu o medie aritmetica de 16,23 metri liniari pe zi, dar si cu o viteza record de executie intr-o singura zi de 39 metri, respectiv 26 de inele montate.
„Ii felicit pe constructori pentru ca s-au tinut de treaba, si-au respectat promisiunile si au tratat acest proiect cu cea mai mare seriozitate. Astept de la ei sa dea dovada de acelasi angajament si in continuare”, a declarat ministrul transporturilor, Ramona Manescu.

Cat mai dureaza

Se estimeaza ca in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei-Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – „Transport”.
Magistrala 5, pe o lungime de 6 kilometri, va deservi aproximativ 300.000 de locuitori. Primul tronson al magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *