- uncategorized
Felicia Niculae
Primul TBM – Tunelling Boring Machine a terminat tunelul pana la cea de-a doua statie de metrou din cadrul Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor, mai exact portiunea dintre Orizont si Favorit. Oficialii Metrorex spun ca lucrarile s-au derulat „in conditii tehnice si de siguranta, cu functionarea corespunzatoare a tuturor instalatiilor care concura la realizarea tunelurilor”, asa cum, de altfel, s-au derulat pe tot parcursul executiei primelor doua tuneluri de pe interstatia Academia Militara-Orizont.
Realizarea primului tunel de pe interstatia Orizont-Favorit a inceput pe 24 ianuarie, iar inaintarea a fost efectuata cu o medie aritmetica de 16,23 metri liniari pe zi, dar si cu o viteza record de executie intr-o singura zi de 39 metri, respectiv 26 de inele montate.
„Ii felicit pe constructori pentru ca s-au tinut de treaba, si-au respectat promisiunile si au tratat acest proiect cu cea mai mare seriozitate. Astept de la ei sa dea dovada de acelasi angajament si in continuare”, a declarat ministrul transporturilor, Ramona Manescu.
Cat mai dureaza
Se estimeaza ca in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei-Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – „Transport”.
Magistrala 5, pe o lungime de 6 kilometri, va deservi aproximativ 300.000 de locuitori. Primul tronson al magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.