• uncategorized

Mirabela Stoica

Acest studiu este primul care a facut o comparatie amanuntita a emisiilor de CO2 in functie de distanta parcursa, dar si a mijloacelor de transport disponibile astazi. Pe langa emisiile de CO2 au fost luate in calcul si alte gaze sau substante poluante emise de mijloacele de transport. De asemenea, oamenii de stiinta au studiat impactul pe termen lung al poluarii asupra mediului inconjurator si au studiat cum interactioneaza gazele poluante cu atmosfera pentru a determina schimbarile climatice.

Fara pilot

Chiar daca la ora actuala avionul nu este la fel de prietenos cu mediul ca mijloacele de transport terestre, prin dezvoltarea unor motoare mai putin poluante, acesta ar putea deveni o solutie viabila pentru transporturile viitorului. Si inca de acum cativa ani au inceput sa apara „zburatoare” ecologice.

Chiar Departamentul American al Apararii a testat acum doi ani o noua generatie de avioane fara pilot, cu o autonomie de zbor mai mare si cu motoare ecologice. „Acest avion va schimba cu adevarat modul in care vedem aviatia. Va deschide calea unui nou viitor”, a declarat, la acel moment, Zachary Lemnios, asistent al secretarului american al apararii.
Aeronava, numita „The Global Observer”, realizata de compania AeroVironment Inc.-, poate zbura la altitudinea de 21.000 de metri. Aparatul are o greutate echivalenta cu cea a unui vehicul de teren mare, dar, pentru a zbura la altitudini atat de mari, anvergura aripilor este foarte mare, cat jumatate din lungimea unui teren de fotbal.
„Avionul functioneaza cu hidrogen, combustibil care are o valoare energetica de trei ori mai mare decat gazolina, astfel ca aparatul poate zbura la altitudini mai mari, pe distante lungi, la costuri mai mici si fara emisii poluante”, a explicat, la momentul testarii, presedintele AeroVironment, Tim Conver.

O aeronava autonoma, actionata electric

De asemenea, mai exista si e-One, o aeronava autonoma, actionata electric, care in afara de caracteristicile unui avion este dotata cu panouri solare, bateria litiu-ion si motor electric.
Avionul solar nu produce emisii nocive si este propulsat exclusiv prin energie solara. Este un avion care a pus bazele pentru o noua era ecologica in istoria aviatiei.
Prototipul, lansat anul trecut, are nevoie pentru zbor de doar 2,5 kW. Aeronava este dotata cu un motor de 16 kW. Avionul, cu o greutate de aproximativ 100 kg fara baterie, acum poate zbura mai mult de opt ore, cu raza maxima de 1.000 km, viteza maxima fiind de 140 kilometri pe ora.
Proiectat de SolarWorld cu sprijinul PC-Aero, avionul solar e-One poate fi utilizat pe scara larga in scopuri comerciale – de la recoltare pana la zboruri turistice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *