- uncategorized
Ana Maria Adamoaie
Demarat in 2016, proiectul este aproape de final, in luna ianuarie fiind efectuate testele de zbor la mare altitudine si in conditii de frig extrem, iar in februarie a fost prezentat in cadrul show-ului aviatic din Singapore. Urmatoarele teste vor viza zboruri de lunga durata, cu pasageri la bord!
Constructorul francez a folosit, pentru noua generatie de aeronave Airbus, o serie de tehnologii avansate, menite sa reduca consumul de combustibil si noxele emise. Astfel, aeronava este construita din fibre de carbon ranforsate, aliaje de aluminiu de ultima ora si titan, consumul de kerosen fiind cu 25% mai mic decat in cazul celorlalte avioane lung-curier.
De asemenea, A350 XWB este prevazut cu un sistem revolutionar de reducere a zgomotului produs de motoare deasupra zonelor populate.
Trei modele
A350 XWB va fi livrat in trei variante, in functie de rutele pe care va fi folosit de catre companiile aeriene: A350-800, A350-900 si A 350-1.000. In toate cele trei cazuri, cabinele pot fi proiectate pe doua clase: business, unde locurile pot fi grupate cate sase sau sapte pe un rand, si economic, unde operatorul aerian poate alege din trei variante: 8, 9 sau 10 locuri pe un rand.
A 350-800 este versiunea cu cel mai mic fuselaj, va transporta 276 de pasageri, grupati in doua clase de zbor, si va avea o autonomie de zbor de aproximativ 15.279 de kilometri. Acest tip va inlocui modelul anterior A330-200 si va fi competitorul direct al aeronavei Boeing 787-9.
Cea de-a doua versiune, A 350-900, prezinta aceleasi caracteristici ca si modelul anterior, doar ca are un fuselaj mai lung si permite transportul a 315 pasageri. Autonomia de zbor este de aproximativ 14.000 de kilometri. Va concura direct cu modelul Boeing 777-200ER si va inlocui aeronavele Airbus A340-300.
Nu in ultimul rand, aeronava A 350-1.000, cu o lungime a fuselajului de 74 de metri, poate transporta 369 de pasageri, iar la nevoie, chiar pana la 400. Autonomia de zbor ajunge la 14.800 de kilometri. Noul model va inlocui aeronavele mai vechi, A340-600, iar principalul sau competitor e modelul Boeing 777-300ER.
Compania franceza are, pana in prezent, un total de 814 comenzi de la 39 de operatori aerieni, prima aeronava urmand a fi livrata in a doua jumatate a anului, companiei Qatar Airways.