• Interviu

Compania Gebrüder Weiss, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, face angajări pentru filialele din Brașov, Cluj Napoca, Sibiu, Bacău și pentru noul hub din Popești Leordeni.
Care sunt beneficiile dacă lucrezi la această companie, cum va crește afacerea în viitor și cât de mult au influențat mediul online și pandemia, am aflat de la dl Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România.

Ne confruntăm cu o lipsă de personal

Ce investiții s-au efectuat în ultimii ani și ce se preconizează pentru viitor?

Ne concentrăm asupra segmentelor esențiale pentru desfășurarea activității și, totodată, dorim să venim în întâmpinarea clienților noștri cu instrumente și soluții eficiente. În acest sens, acordăm o atenție deosebită investițiilor în tehnologie și digitalizare, în infrastructură și în pregatirea colegilor noștri.

Spre exemplu, în 2021, am lansat portalul pentru clienți, myGW, ce încorporează și funcționalitatea ETA (Estimated Time of Arrival). Pentru clienții companiei, myGW înseamnă flexibilitate: toate documentele relevante, cum ar fi facturile sau dovezile de livrare, sunt stocate online, iar comenzile pot fi plasate direct din portal. Un alt avantaj decisiv este că mai mulți reprezentanți ai unui client Gebrüder Weiss comunică online prin intermediul aceluiași instrument și pot monitoriza procesele în mod transparent, în orice moment, de oriunde s-ar afla. Iar acest portal este într-o continuă dezvoltare pentru a putea servi cât mai bine nevoilor utilizatorilor.

Pentru a putea acomoda cât mai bine volumele partenerilor noștri, în 2022 am extins depozitul din Sibiu cu încă 2.250 mp, ajungând în prezent la 6.500 mp spațiu de depozitare și cross-docking, iar in 2023 am comunicat startul construcției celui de-al doilea hub logistic de lângă București.

Pentru colegii noștri, punem la dispoziție o serie de cursuri de pregătire profesională, atât prin intermediul propriei platforme online de instruire, dar și diferite workshopuri și traininguri, cu prezență fizică, pentru dobândirea sau consolidarea unor abilități care să-i ajute în desfășurarea activităților zilnice.

În ce stadiu se află construcția celui mai mare terminal al rețelei sale din România? Când estimați finalizarea acestuia?

Noul nostru terminal amplasat în zona de SE a Capitalei – Popești Leordeni – este deja în curs de construcție și estimăm că lucrările vor fi finalizate până la finalul anului 2023.

Oferiti-ne câteva detalii în legatură cu acest proiect

Gebrüder Weiss România a crescut constant de-a lungul anilor și decizia de a construi cel de-al doilea hub lângă București a fost o consecință firească, împreună cu dorința de a satisface nevoile clienților noștri. Acest hub logistic este construit lângă Bucuresti, mai exact în Popești Leordeni. Am optat pentru această zonă datorită vecinătății cu Autostrada A2 și cu viitorul inel de centură al Bucureștiului A0, beneficiind astfel de infrastructura locală. Noul terminal va avea o suprafață totală de circa 17.000 mp, suprafață destinată depozitării și activităților de cross-docking. Mai mult decât atât, suprafața terenului este una generoasă – 70.000 mp, iar acest lucru ne permite ca, pe viitor, în funcție de oportunitățile din piață și de nevoile clienților noștri, să extindem zona de depozitare și cross-docking. Vom presta pentru clienții noștri toată gama de servicii, de la transport (inclusiv Home Delivery) și depozitare și până la soluții logistice complexe într-un depozit de clasa A, în conformitate cu cerințele ADR, dar și eficient datorită utilizării panourilor fotovoltaice, climatizării cu ajutorul pompelor de caldură și a stațiilor de încărcare pentru mașini și camioane electrice.

Care credeti ca sunt principalele provocari ale anului 2023?

Cu siguranță, anul în curs, nu doar pentru compania sau industria noastră, este unul ce a adus noi provocări, de această dată legate de mediul inflaționist și impredictibil în care activăm. Companiile, în general, vor trebui să găsească noi moduri de a se afirma pe o piață în care puterea de cumparare a scăzut, iar încrederea consumatorilor în ceea ce privește alocarea de sume pentru noi achiziții va reveni treptat. Vedem însă deja o scădere ușoară a inflației și, dacă se vor menține previziunile BNR cu privire la scăderea acesteia până la final de an, suntem de părere că vom vedea schimbări în bine și la nivel de piață. O altă provocare pe care o identificăm în acest an este legată de adaptarea constantă a strategiei prețurilor, astfel încât să facem față costurilor în creștere, venind în același timp în întâmpinarea clienților cu soluții eficiente, în funcție de nevoile specifice ale acestora.
De asemenea, ca și în anii trecuți, ne confruntăm cu o lipsă de personal, devenind tot mai greu să atragem talente în companie. Cu toate acestea, Gebrüder Weiss oferă multe beneficii atractive, un mediu echilibrat între viața personală și job și caută viitori colegi la fel de pasionați de mobilitate ca cei 700 de angajați.
Legislația schimbătoare și tot mai severă a generat o serie de provocări în principal pe segmentul de distribuție capilară (last mile), cum sunt găsirea echilibrului între alinierea la reglementări și costuri (ex. licențierea autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată cuprinsă între 2,5 tone și 3,5 tone, proiectul de lege e-transport).

Care sunt schimbările majore survenite în ultimii ani în logistică și transporturi? Cât de mare este astăzi puterea online-ului?

Începând cu 2020, ne-am confruntat cu nenumărate provocări care au remodelat și influențat procesul decizional la nivel de individ și companie. Anii de pandemie au condus la o creștere accelerată a comerțului online și, implicit a volumelor de transport. Apoi, declanșarea conflictului armat din 2022 a forțat industria să configureze noi rute pentru a evita un nou blocaj al aprovizionării, așa cum s-a întâmplat, spre exemplu, o dată cu obstrucționarea canalului Suez sau în ceea ce privește criza conductorilor. În acest context, găsirea de rute alternative de transport între Europa și Asia, care să ofere o reducere nu doar a costurilor, ci și a timpului de transport, a devenit tot mai importantă.
Prețurile crescute, inflația și, în general, instabilitatea cu care ne confruntam încă din 2022, toate acestea reprezintă o frână în ceea ce priveste apetența oamenilor pentru consum. Cu toate acestea, comerțul electronic a înregistrat în 2022 o ușoară creștere față de 2021, iar estimările pentru 2023 sunt, de asemenea, pozitive.
Industria în care activăm trebuie, de asemenea, să țină pasul cu trendurile globale privind digitalizarea, adoptarea de noi tehnologii, inteligența artificială sau mobilitatea sustenabilă. Toate acestea reprezintă factori modelatori pentru industria noastră, în viitorul apropiat.

Gebrüder Weiss se mândrește deja cu proiecte și inițiative cu impact pozitiv. Putem menționa aici portalul pentru clienți, myGW despre care am vorbit mai înainte, contrucția unui nou hub logistic la cele mai inalte standarde, introducerea POD-ului electronic (Proof of Delivery), implementarea unui nou sistem de transport ce permite o mai bună planificare și vizibilitate asupra mărfurilor. Rutele sunt astfel optimizate automat, ceea ce se traduce prin reducerea timpilor de planificare, a km parcurși și a consumului de combustibil și emisiilor de CO2. Recent, inclusiv am testat un camion electric timp de 2 săptămâni. Prin această acțiune, am dorit să înțelegem mai bine oportunitățile și constrângerile operării unor unități de transport 100% electrice. În plus, vom utiliza camioane electrice în cadrul serviciului Home Delivery, pentru un client important din domeniul mobilierului.

Ce modificări a adus pandemia în activitatea companiei?

Pandemia de Covid-19 a adus, ironic, și schimbări pozitive în business, dar și în industrie. Spre exemplu, procesul de digitalizare s-a accelerat la nivel general, iar punctual, în cadrul companiei noastre, am făcut pași importanți în această direcție. De asemenea, multe companii au migrat, forțate de restricțiile impuse, către comerțul online. Acest aspect a impactat major și activitatea companiei noastre, începând cu lunile mai – iunie 2020, când am simțit o creștere a cererii pentru livrări la domiciliu.

Intentionați să faceți angajări în viitorul apropiat? Pentru ce orașe?

Da, vom continua să angajăm în special pentru filialele din Brașov, Cluj Napoca, Sibiu, Bacău și, desigur, pentru noul hub din Popești Leordeni.

Ce posturi aveți disponibile?

Printre pozițiile pe care le avem disponibile la acest moment se numară manipulanți, stivuitoriști, operatori date distribuție, șef de schimb sau de echipă, reprezentant Soluții Logistice, agent transport / vânzări, expeditor transport sau manager departament.

Care este profilul candidatului ideal la Gebrüder Weiss?

Nu credem în existența unui candidat ideal, dar există anumite abilități pe care le căutăm în procesul de recrutare, cum ar fi pasiunea pentru mobilitate, independența, orientarea către soluții și clienți, capacitatea de a fi autonom și de a lua decizii. De asemenea, prețuim oamenii cu inițiativă și gândire critică, care sunt membri de încredere în echipe. Și, desigur, experiența în industrie reprezintă un avantaj.

Care sunt salariile? Ce alte avantaje mai conține pachetul salarial?

Ne-am propus să oferim colegilor noștri, alături de pachete salariale competitive, un mediu de lucru echilibrat, cu accent pe sănătate și dezvoltare personală. În pachetul extins de beneficii extra-salariale se regăsesc asigurare de sănătate, abonament la biblioteca cu livrarea cărților la birou, reduceri la sali de sport, asigurarea transportului, având în vedere poziționarea filialelor noastre (ex. proximitatea autostrazii), dar și altele.

Cât de greu se găsesc candidații potriviți?

Deși nu este un proces ușor, totuși, ne adaptăm continuu la tendințele din domeniu și oferim un mediu de lucru sănătos, prietenos, cu beneficii competitive. Pentru a atrage noi colegi folosim recrutarea internă, promovăm colegii din interior, dar folosim și head-hunting pentru posturi superioare și înalt specializate.

Sursă foto: Gebrüder Weiss

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *