• Interviu

Sorcani SRL, transportatorul de mărfuri din județul Sibiu, cu sediul în Șura Mică este unul dintre cei mai dinamici jucători de pe piața transporturilor, înființat în 1993 raportează creșteri de la an la an, iar în ultimele luni a anunțat că își va crea o divizie electrică.

1. Cu o experiență de peste 30 ani, Sorcani este un nume important în piața transporturilor. Care au fost principalele provocări în dezvoltarea businessului?

Cea mai mare provocare în România este să ai curaj să faci antreprenoriat! De ce transporturi? Businessul a fost moștenit de la părinți, iar pasiunea pentru mașini și transporturi a venit cumva natural. Ca să detaliez, businessul este deținut integral de prietenul meu Mircea Barbu. Acțiunea bate orice, iar provocările sunt la tot pasul, însă ideea este să începi și să conștientizezi că schimbarea este singura constantă din viața noastră.

2. Dar cea mai mare oportunitate?

Cred că oportunitatea este să vezi sensul muncii tale, indiferent de domeniul de activitate. Iar pentru noi asta înseamnă:

  • – Medicamentele care ajung la beneficiar
  • – O mașină pe care o vedem pe stradă și știm că am fost parte din acel mecanism că am transportat componentele
  • – Mobilă din casa unui om

3. Care este produsul „locomotivă” și cum se completează soluțiile oferite de Sorcani în strategia de dezvoltare?

Nu cred că putem avea un produs locomotivă, iar dacă ar fi să-l numim așa, ar fi: servicii. Cel mai important lucru este să oferi servicii de calitate chiar dacă asta presupune transporturi!

4. Cum evaluați anul 2023 și ce așteptări aveți de la 2024?

Dacă ne raportăm la cifre, a fost un an bun, în linie cu țintele pe care ni le-am asumat la început de an. 2024? Povestea merge mai departe, vrem să ne continuăm planurile de dezvoltare.

5. Robotizarea, inteligența artificială și digitalizarea pot fi numite „must have”-urile industriei. Oportunitățile sunt evidente, dar totuși, vedeți și dezavantaje?

Cu siguranță DA, fără aceste elemente nu o să putem dezvolta businessul. Nu cred că putem să avem dezavantaje, digitalizarea și factorul uman sunt ca un ‘binom’, trebuie să funcționeze împreună, iar chimia relației va aduce avantaje oricărui model de business.

6. Cum arată în cifre o zi obișnuită? Dar de Black Friday sau sărbătorile de iarnă?

Pentru noi nu există acest subiect Black Friday, în sensul că nu depindem de acest eveniment în modelul de business ce îl avem. Cifrele la noi, se transformă în timp! Acestea sunt cele mai importante cifre pentru noi! Practic, cum faci să oferi servicii de calitate către clienți sub presiunea timpului.

7. Cum caracterizați mediul de business din România și unde vă vedeți poziționați în 2030?

Un mediu în care trebuie să ai nervii tari, cred că tuturor antreprenorilor ar trebui să li se facă câte-o statuie, întrucât au curajul acesta nebun să facă antreprenoriat.

Iar dacă povestim de context economic și legislativ, cuvântul de bază este: imprevizibilitate! Iar ca un business să reziste trebuie să reușești tot timpul să te adaptezi din mers schimbărilor.

Interviu – Alexandru Dobra – Sorcani.ro

8. Ce cultură se află în spatele succesului Sorcani?

În două cuvinte: NE PASĂ! Cred că asta este cel mai important lucru, să-ți pese de business, de clienți, de colegi!

9. Ce ați schimba la industria transporturilor?

Contextul va schimba multe în această industrie și noi suntem pregătiți să îmbrățișăm aceste schimbări, întrucât planurile de dezvoltare există și vrem să ducem povestea numită Sorcani cât mai departe.

10. Care este proiectul în care vă canalizați cea mai mare energie anul acesta?

  • Oameni
  • Digitalizare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *