• Feroviar

Pentru prima dată în ultimii 20 de ani țara noastră a achiziționat un tren electric din Polonia și a ajuns la data de 4 decembrie în Gara de Nord din București. Acesta urmează să intre în teste statice și dinamice înainte să fie liber pentru circulație, conform Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).  Ruta pe care urmează să circule este București Nord – Constanța.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că în cursul acestei dimineţi, a sosit în Gara de Nord primul tren electric Alstom Coradia Stream, fabricat în Polonia, care face parte din lotul de 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs, din cadrul contractului de achiziţie încheiat de statul român, prin ARF, cu furnizorul Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022.”, scrie o postare de pe Facebook-ul Autorității pentru Reformă Feroviară.

„În următoarea perioadă, rama electrică RE-IR 102 va începe efectuarea testelor (statice şi dinamice) şi derularea formalităţilor legate de autorizarea extinsă, deoarece acest model de tren nu a mai circulat la noi în ţară.”, a continuat ARF în postarea respectivă.

Tren electric Alstom pe ruta CFR București - Constanța

Dacă aceste teste au rezultate pozitive, atunci următoarele trenuri electrice care vor ajunge din Polonia în România vor circula, pe lângă ruta București Nord-Constanța, între București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, Bucureşti Nord – Galaţi, București Nord – Craiova, Cluj-Suceava – Iași.

„De asemenea, în cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producţiei şi a tuturor procedurilor legale europene şi naţionale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României”, a mai precizat Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Trenul electric Alstom cu ruta CFR București – Constanța

Scopul principal al acestor noi locomotive este conectarea capitalei cu cele mai importante orașe ale țării. Vor fi facilitate și conexiunile inter – regionale, iar astfel va fi asigurată scăderea timpului de călătorie, îmbunătățirea serviciilor publice prestate pentru transportul feroviar și menținerea mobilității.

Vor fi 37 de trenuri intrer-regionale, iar valoarea contractului de achiziție și mentenanță pe o perioadă de 15 ani este de aproximativ 2,4 miliarde de lei și TVA-ul nu este inclus în această sumă. În cadrul acestei finanțări au fost utilizate fonduri europene nerambusabile și fonduri de la bugetul de stat.

Primul tren ar trebui deja să intre în funcțiune până la data de 31 decembrie pentru a nu pierde suma importantă de 70 de milioane de euro care a fost investită în achiziție. Locomotiva beneficiază de șase vagoane cu 251 de locuri în total.

Alsom și Pesa (producător polonez) concurează în prezent contractul de miliarde de lei, în vederea livării a 62 de trenuri regionale. Contractul este contestat de Consiliul Național de Soluțional al Contestațiilor (CNSC). Trenul va fi disponibil pentru București Nord – Aeroportul Hendri Coandă, iar biletul este disponibil prin SMS la numărul de telefon 7458 cu simplul text: B (un bilet spre stația Gara de Nord București). 

“Pentru momentul acesta, meritul de a ne mişca în grafic aparţine întregii familii feroviare (începând cu echipa Alstom care urmăreşte acest tren de la plecarea din fabrica, AFER care autorizează circulaţia pentru livrare, ASFR care autorizează trenul pentru circulaţia cu călători, CFR Infrastructură care trasează şi dirijează trenul, LTE operatorul de marfă care operează trenul de livrare pe teritoriul României, CFR Călători care este implicat în preluarea şi operarea trenurilor în perioada următoare). Mai avem câteva hopuri în acest decembrie, dar sper că le trecem cu bine”, a mai precizat ARF pe Facebook.

Sursă foto: alstom.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *