• Feroviar

Luna martie 2024 marchează introducerea curselor de tren pe ruta Ruse (Bulgaria)- Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, via Gara de Nord din București, dar și Giurgiu. Cursele vor apărea după modernizarea liniei Giurgiu-Comana-București Nord, conform siteului bgtourism.bg.

Durata unei astfel de călătorii între Ruse și Gara de Nord va fi de aproximativ 60 de minute. Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni urmează să fie disponibil din orașul de pe malul Dunării în 100 de minut maxim. Un bilet va avea prețul de 25 de lei/5 euro. Vor fi utilizate trenuri marca Alstom Coradia LINT 41, ce pot atinge 160 de km/h. Capacitatea de care dispun astfel de vagoane este de 130 de pasageri. Trenurile Alstom Coradia deja au parcurs distanța dintre București și Brașov.

Primele trenuri Alstom Coradia Lint 41 ale TFC au intrat în trafic comercial. Acestea au făcut prima cursă pe ruta București Nord – Brașov. Vor circula în principal pe rutele metropolitane ale capitalei București, precum Ruse – Giurgiu – București Nord – Aeroportul Otopeni, București Nord – Ploești, București Nord – Roșiori Nord și altele.

Traseul Ruse – Giurgiu – București Nord – Aeroportul Otopeni va fi în service din martie 2024, după finalizarea lucrărilor de modernizare a liniei Giurgiu – Comana – București Nord. Timpul de călătorie între Ruse și București Nord va fi de aproximativ 50-60 de minute. Între Ruse – Aeroportul Otopeni aproximativ 80-100 de minute. Prețul biletului va fi de aproximativ 25 de lei (5 euro).

Alstom Coradia Lint 41 este o ramă în două unități. Trenul are 130 de locuri, din care prima clasă are 16. Echipamentele includ:

  • aer conditionat,;
  • alimentare cu energie;
  • mese intre scaune;
  • un sistem de informare pentru pasageri;

Noutăți în transportul feroviar

Aceste vagoane beneficiază de două motoare diesel de 315 kW, prize de 230 de V, aer condiționat și sistem de informare a pasagerilor în legătură cu călătoria lor. Automotoarele LINT sunt fabricate în trei serii: seria VT11: 3 exemplare, produse în 2007; seria VT12: 9 exemplare, produse în 2014, precum cel puțin unul din poză; seria VT13: 52 de exemplare, produse în 2018, o bună parte din acestea au ajuns la VIAS. Automotoarele folosite au fost fabricate în 2007 și reînmatriculate ca VT12 după ce au fost modernizate în Germania și au fost aduse la stardandele unităților livrate în 2014.

Transferoviar Grup a fost înființat în 2003 și în 2013 s-a înscris în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, cu sprijinul Fondului de Investiții austriac Donau Finanz. Oferta finală nu s-a realizat din cauza unor probleme politice. Transferoviar Grup este condus de Călin Mitică și este unul dintre cei mai importanți operatori privați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *