• Feroviar

Germania a inaugurat prima flotă de trenuri alimentate cu hidrogen

Grupul francez Alstom a livrat către Germania prima flotă de trenuri alimentate cu hidrogen. Această nouă tehnologie vizează reducerea emisiilor de dioxid de carbon generate de motoarele diesel.

Data de 24 august 2022 va fi notată în calendarul transportului feroviar. La această dată a fost inaugurat primul tren din lume alimentat cu hidrogen, Coradia iLint. Acesta face parte din flota de 14 trenuri pe care grupul francez Alstom l-a livrat Germaniei. Urmând să onoreze încă o comandă de 27 astfel de trenuri. Hidrogenul poate fi o bună alternativă pentru întregul sector al transporturilor, inclusiv cel rutier și aerian. Această industrie mizează pe noile tehnologii în vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon, dar și al costurilor.

Sectorul feroviar revoluționează industria transporturilor

Coradia iLint, trenul viitorului

Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și sustenabilă, a colaborat pentru proiectarea trenurilor Coradia iLint cu compania de gaze și inginerie Linde. Trenurile folosesc pile de combustie pe bază de hidrogen. Acestea în reacție cu oxigenul din aerul ambient, generează electricitatea necesară propulsării motoarelor. Emisiile de dioxid de carbon sunt zero, emițând numai apă și având o autonomie cu un rezervor de până la 1200 km.

„Suntem încântați să fim lideri ai inovației în acest domeniu. Alstom este primul producător feroviar din lume care oferă un tren de pasageri bazat pe tehnologia hidrogenului. Am oferit o dovadă clară că trenurile noastre cu hidrogen îndeplinesc toate condițiile pentru a înlocui vehiculele diesel”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, CEO Alstom.

Se schimbă macazul spre un aer mai curat

Operatorul regional german al rețelei de 14 trenuri, care a costat 93 mil. euro, consideră că prin înlocuirea a 15 trenuri cu motor diesel se va evita generarea a 4,4 mii tone CO2/an. Încă aproape 10 mii de tone la nivel național, la momentul livrării noii flote de 27 de trenuri alimentate cu hidrogen, o etapă majoră pentru decarbonizarea sectorului feroviar.

Drept urmare, alte legături feroviare îi vor urma exemplul. Grupul Alstom a semnat deja patru contracte pentru livrarea mai multor zeci de trenuri Coradia iLint în Germania, Franța și Italia. Viitorul sună mai mult decât promițător. ,,În orizontul anilor 2035, aproximativ 15% – 20% din piaţa europeană regională va putea funcţiona cu hidrogen”, consideră expertul feroviar Alexandre Charpentier.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *