- Interviu
Piața de logistică este în continuă dezvoltare, iar pe viitor se va conștientiza din ce în ce mai mult valoarea adusă de un logistician cu experiență multinațională – este de părere Luminița Dobrinoiu, Business Development Manager la ID Logistics, companie prezentă de anul trecut pe piața din România.
Ea susține că decizia de a intra pe piața din România a fost una extrem de bună, iar viitorul este privit cu optimism.
www.transport-business.ro: Cine este ID Logistics?
Luminița Dobrinoiu: ID Logistics este o companie franceză tânără, înființată în 2001 în sudul Franței, într-o mică localitate numită Cavaillon. Pe durata celor 17 ani de existență s-a extins progresiv pe plan internațional, ajungând astăzi să fie prezentă în 17 țări pe 4 continente, totalizând un spațiu de depozitare de peste 5.500.000 metri pătrați.
Ce vă diferențiază față de alte companii de profil de pe piață?
Ceea ce ne diferențiază de celelalte companii din domeniu sunt cele patru valori pe care ne construim business-ul: antreprenoriatul, excelența în operațiuni, standardele înalte în ceea ce privește responsabilitatea și profesionalismul, precum și solidaritatea promovată atât în cadrul grupului, cât și împreună cu partenerii.
De asemenea, punem un accent tot mai mare pe partea de inovare, având deschis începand cu anul acesta un centru dedicat în Chatres, lângă Paris. Aici specialiștii noștri, în parteneriat cu anumiți clienți, testează și implementează proiecte inovatoare, atât în ceea ce privește partea de sistem informatic, cât și cea de tehnologie operațională.
Sunteți prezenți în România de anul trecut. Cum a fost anul acesta pentru companie?
Da, așa este. Compania ID Logistics a intrat în România anul trecut, în octombrie, când a preluat operațiunile de warehousing din depozitul de dry retail al Carrefour, situat în parcul P3 Chiajna. Astăzi operăm într-un spațiu de 65.000 metri pătrați, cu 400 de angajați. Furnizăm serviciile de recepție marfă, depozitare, etichetări, pregătire comenzi și încărcare în mașinile care fac distribuția către magazine, la care se adaugă și operațiuni legate de break bulk cross docking pentru marfa unora dintre furnizorii Carrefour și încărcarea lor pe mașinile de distribuție.
Anul acesta a reprezentat o perioadă de ramp-up a activității logistice preluate. Ne-am stabilizat operațiunile și am lucrat la câteva planuri de îmbunătățirere a anumitor aspecte operaționale. De asemenea, am reușit să completăm echipa de management și să ne gândim la strategia de dezvoltare pe piața locală.
În ce măsura decizia de a veni în România s-a dovedit a fi una bună?
Decizia de a veni în România a fost una extrem de bună și a venit în mod firesc, ca urmare a solicitării de a participa la licitația organizată de către Carrefour, proiect care a fost unul câștigător și care a fost un prim pas în evoluția companiei pe piața locală. Acum ne gândim cu optimism către piața românească, pentru că știm că echipa locală, împreună cu sprijinul de la nivelul grupului, va reuși să dezvolte atât business-ul ID Logistics, cât și al companiilor client.
Câți oameni lucrează la ID Logistics? Se vor mai face angajări? Pentru ce posturi?
În cadrul grupului ID Logistics lucrează în prezent 19.000 de angajați, iar în România am ajuns la un total de 400. Momentan facem angajări pentru posturile de muncitori în depozit, așa-numiții “blue collar”.
Cum se pot angaja?
Ei se pot angaja numai după trecerea unei probe de lucru specifice postului vizat. CV-ul poate fi trimis la adresa de e-mail hr_romania@id-logistics.com sau, cine dorește, se poate prezenta direct la depozitul central din P3 Chiajna.
Care sunt beneficiile lucrului la această companie?
Beneficiile sunt în primul rând materiale: venituri peste media în domeniu, formate din parte fixă și parte variabilă, funcție de performanțe, bonuri de masă, transport gratuit pe ruta casă-serviciu, posibilități de avansare în carieră și dezvoltare personală, concursuri interne pe bază de performanțe și multe altele.
Care sunt planurile de dezvoltare pentru anii următori?
Intenționăm să ne dezvoltăm sustenabil în următorii ani, să abordăm cu preponderență clienții mari, care au nevoie de soluții dedicate, customizate pe specificul nevoilor lor. Domeniile de interes pentru noi sunt diverse, cum ar fi: retail, FMCG, high-tech, fashion, cosmetic si e-commerce.
Aici avem deja soluții testate cu succes pe plan global și specialiști cu know-how și experiență îndelungată. Astfel putem dezvolta cu clienții noștri un parteneriat pe termen lung, intuind nevoile actuale și viitoare pe parte de servicii logistice. În plus, logistica acestor domenii este foarte complexă, cu volume mari, sezonalitate și care necesită un operator logistic foarte flexibil. În aceste domenii termenul de logistică “lean” este înlocuit cu cel de logistică “elastică”.
Cum caracterizați piața de logistică din România?
Piața de logistică este în continuă dezvoltare. Încă sunt multe companii pe plan local care operează inhouse. Cred că pe viitor se va conștientiza din ce în ce mai mult valoarea adusă de un logistician cu experiență multinațională, care ține pasul cu tehnologia atât din punct de vedere informatic, cât și din punct de vedere operațional. El poate veni cu un avantaj competitiv: să ofere soluții funcționale care să eficientizeze activitatea, logistica, să minimizeze costurile, să poată susține dezvoltarea prin intermediul a noi canale de business, precum cel de e-commerce, sau chiar să ofere consultanță legată de modul de organizare a logisticii în întregul ei (gen ”Gravity center analysis”). Nu trebuie să minimizăm nici aportul legat de forța de muncă, pentru că el oferă și soluții legate de partea de resurse umane, având în vedere problemele cu care se confruntă piața din acest punct de vedere.
În ce măsura luați în calcul posibilitatea achiziției unei companii de logistică, pentru a va dezvolta în România?
Preferăm să ne dezvoltăm prin creștere organică, dar nu excludem nici posibilitatea achiziției unei companii. Este o variantă de luat în calcul pentru România. ID Logistics a procedat astfel și în alte țări (Franța, Spania, Portugalia, Germania și Olanda), unde a cumpărat companii de succes și a continuat să dezvolte ceea ce începuseră acestea să facă. Deci, exista această posibilitate și pentru piața locală.