• Feroviar

Cine sunt participanții la proiect?

Irish Rail și DIGAS, lider global în soluții de decarbonizare instantanee pentru sectorul feroviar, au semnat un contract pentru modernizarea unei locomotive diesel de marfă și conversia combustibilului utilizat, de la motorină la hidrogen, ca exemplificare practică a conceptului.

Irish Rail și DIGAS vor testa prima locomotivă cu hidrogen

Proiectul de 1,5 milioane EUR își propune să contribuie la decarbonizarea operațiunilor locomotivelor diesel aparținând Irish Rail, să ajute compania să-și atingă obiectivele în cadrul proiectului Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, să-și sporească competitivitatea și să reducă emisiile de carbon în atmosferă.

Caracteristicile proiectului

Conform acordului, Irish Rail va furniza locomotiva diesel Clasa 071 pentru conversie și va pune la dispoziție atelierul său pentru activitățile de instalare, testare și punere în funcțiune. DIGAS va produce, livra și instala un kit de modernizare a motorului cu combustie internă cu hidrogen (H2 ICE) pentru a transforma locomotiva diesel într-o locomotivă alimentată cu hidrogen.

Spre deosebire de alte proiecte cu propulsie pe bază de hidrogen, din sectorul feroviar, unde hidrogenul este folosit pentru a propulsa locomotivele prin intermediul unor celule de combustie, sau utilizat direct în motoare special produse în acest scop, acest proiect va prezenta o abordare unică în care hidrogenul va fi utilizat în motorul cu ardere internă actual al locomotivei.

Această tehnologie inovatoare necesită modificări minime ale locomotivei și, dacă are succes, proiectul va prezenta o modalitate mai practică și mai eficientă din punct de vedere al costurilor de a decarboniza și de a propulsa flota existentă de locomotive diesel cu motoare alimentate cu hidrogen.

Proiectul este în prezent în procesul de proiectare și este programat pentru două faze de testare în 2024 și 2025. Faza 1 se va concentra pe testarea statică a locomoției pentru a verifica puterea și emisiile. Faza 2 va urma în 2025 și se va concentra pe testele de service ale locomoției pe șine. Toate proiectele și standardele de testare sunt supuse aprobării din partea Comisiei pentru Reglementarea Căilor Ferate (CRR).

Irish Rail și DIGAS vor testa prima locomotivă de marfă cu hidrogen

„Irish Rail  are 18 locomotive diesel clasa 071 folosite în operațiunile feroviare, dintre care 12 sunt utilizate pentru a susține operațiunile de transport de marfă. Dacă testele de conversie au succes, aceste locomotive pot fi transformate în alternative mai ecologice și mai eficiente”, a comentat Jim Meade, directorul executiv al Irish Rail.

„Irish Rail este compania desemnată să participle la acest proiect, în cadrul angajamentului statului față de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite. Ne angajăm să devenim un lider în sprijinirea ambițiilor guvernului irlandez de a decarboniza sectorul transporturilor până în 2040.”

„Suntem foarte încântați să îi avem pe cei de la Irish Rail ca partener pentru acest proiect”, a explicat Petro Dumenko, CEO și co-fondator al DIGAS. „Vedem aceeași provocare permanenta pentru toți operatorii feroviari – nevoia de a-și decarboniza operațiunile, dar având un ciclu de viață extrem de lung al activelor lor, care încă funcționează cu motorină. Acest proiect va prezenta o modalitate eficientă din punct de vedere al costurilor și practică pentru operatori precum Irish Rail de a-și decarboniza flota existentă de locomotive diesel.”

Proiectul este finanțat de Irish Rail și DIGAS și cofinanțat de EIT Urban Mobility, un organism al Institutului European de Inovare și Tehnologie și Centrul de competențe în inginerie mecanică, o organizație letonă care primește finanțare de la Facilitatea europeană de recuperare și reziliență.

Lucrările în temeiul contractului au început de ambele părți, cu obiectivul de a testa o locomotivă cu hidrogen modernizată în anul 2024. Ca parte a acordului, Irish Rail va aduce parteneri în proiect, care vor asigura alimentarea cu hidrogen pentru locomotiva modernizată.

Acest proiect este un pas semnificativ spre decarbonizarea sectorului feroviar din Europa. Dacă va avea succes, ar putea deschide calea pentru un viitor mai durabil și mai prietenos cu mediul pentru transportul feroviar.

Sursă foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *