• Feroviar

Cea mai mare gară din România urmează să fie modernizată. Lucrările de renovare, consolidare și modernizare vor dura trei ani, iar costurile totale se vor ridica la valoarea de 100 milioane de euro.

Gara de Nord va fi modernizată

Potrivit Ministerului Transporturilor, după 24 de ani de la ultimele lucrări, s-a aprobat proiectul pentru modernizare a Gării de Nord București. Astfel, CFR Infrastructură a transmis spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru proiectare și execuție. Lucrarea ar putea dura trei ani din momentul atribuirii contractului.

Gara de Nord va fi modernizată

Punct multimodal modern

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat că prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei. Lucrările vizează:

  • amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători;
  • asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;
  • crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit;
  • montarea unor sisteme noi de ventilație și de încălzire;
  • modernizarea sistemului de iluminat

Gara de Nord București, monument istoric

Gara de Nord va fi modernizată

Piatra de temelie a fost pusă la data de 10 septembrie 1868 în prezența lui Carol I, pe un loc ales de domnitor. Inaugurarea a avut loc patru ani mai târziu, pe 13 septembrie 1872. Inițial, stația a fost denumită Gara Târgoviștei (pentru că artera numită astăzi Calea Griviței se numea pe vremea aceea Calea Târgoviștei) urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală. Odată cu trecerea anilor, Gara de Nord București a devenit principalul nod feroviar al României. Clădirea gării este inclusă în lista monumentelor istorice, iar ultima restaurare a avut loc în perioada 1997-1999.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *