- Știri
Vi se pare ca ?tirile despre rechemarile la service comandate de producatorii auto se succed cu tot mai mare repeziciune? Trebuie sa stiti ca frecventa acestora ar putea fi inca si mai mare. Daca aceiasi constructori ar oficializa toate campaniile de interventii asupra modelelor cu probleme de fiabilitate si siguranta.
Pentru protejarea imaginii si a profitului
In numarul din aceasta luna, editia autohtona a revistei „auto motor si sport” a publicat o ancheta realizata de publicatia franceza „L’Automobile Magazine” in care este evidentiata o practica insusita de numerosi producatori auto – aceea de a trece sub tacere unele interventii realizate asupra masinilor cu probleme.
Sau, chiar mai rau, de a imputa clientului – daca autoturismul nu se mai afla in garantie – costurile unor reparatii cauzate de vicii ascunse, care pot fi puse pe seama erorilor de proiectare sau greselilor din timpul procesului de asamblare.
Un producator poate fi tentat sa procedeze in acest fel din mai multe motive, cum sunt cele care tin de protejarea imaginii sau a profitului. Dar si pentru ca, sustine revista, legislatia europeana este mai permisiva decat cea din Statele Unite ale Amercii. Marcile sunt obligate sa recheme la service orice model care ridica probleme de securitate, dar, in lipsa unei autoritati publice de semnate sa supravegheze si sa intervina, decizia rechemarii la service le revine tocmai producatorilor!
Atunci cand o defectiune recurenta este constatata de producator, tipul de interventie este conditionat de severitatea ace steia. Daca securitatea pasagerilor este pusa in pericol, ar trebui sa se emita o instiintare oficiala de rechemare la service. „L’Automobile Magazine” pretinde ca, in multe cazuri, producatorul trimite doar o nota tehnica, confidentiala, catre propria retea de reparatori.
Dupa consultarea mai multor sute de acte secrete si compararea acestora cu anunturile oficiale de rechemare la service din ultimii ani, revista franceza a evaluat gradul de transparenta de care au dat dovada douazeci dintre cele mai importante marci in ceea ce prives te gestionarea defectiunilor aparute.
ABSENTE NOTABILE
Dacia, printre marcile care nu au fost evaluate
Lista intocmita de „L’Automobile Magazine” nu include destui producatori cu notorietate. Alaturi de Chevrolet, Mitsubishi, Seat, Porsche, Saab, Jeep sau Mini, ca sa amintim doar cateva nume importante, semnalam absenta surprinzatoare a marcii Dacia.
Constructorul auto din Pitesti a comercializat, anul trecut, 110.000 de masini in Franta – performanta cu care a ocupat pozitia a sasea in clasamentul celor mai bine vandute marci auto din Hexagon, cu o cota de piata de 4,12%. evz.ro