- Feroviar
Repararea a 99 de linii (43,193 km), 126 de aparate de cale şi 7 treceri la nivel. Acestea erau în aprilie 2022, măsurile propuse pentru creșterea capacității de transport feroviar în Portul Constanța (Zona A, B si MOLV). Au fost prinse și în Memorandum-ul pentru adoptarea unui Plan de măsuri urgente în vederea creşterii capacităţii de transport feroviar în Portul Constanţa. Documentul a fost aprobat în aprilie 2022.
Din cele 99 de linii, 72 au fost deja reparate și recepționate, astfel că au mai rămas de reparat doar 27
Conducerea SRCF Infrastructură Constanța – Compania Naţională de Căi Ferate CFR – SA a semnat recepția lucrărilor finalizate în Portul Constanța în cadrul Loturilor 2 și 3 din Prioritatea 2 a Memorandumului, măsura 4.2.
Recepția a fost făcută de către o comisie a SRCF Infrastructură Constanța.
Au fost finalizate și recepționate lucrările de reparații pe 72 linii noi de cale ferată. Dintre care cele 99 incluse în programul de reparații pentru perioada 2022 – 2023 și pe 110 aparate de cale, din incinta Portului Constanța.
Cele 72 de linii de cale ferată înseamnă aproximativ 33 kilometri de cale ferată nouă
Lucrările nu se opresc aici. Urmează reparații la suprastructura feroviară pe ultimele 27 de linii de cale ferată. Ceea ce înseamnă 10,435 km, 16 aparate de cale și la 7 treceri la nivel cu calea ferată, incluse în Lotul 1, din Prioritatea II. Este vorba despre stația Constanța Port Zona A. Astfel, pe 9 decembrie 2022 a fost semnat contractul cu Asocierea Wiebe România – Swietelsky. Acesta este în valoare de 55.211.796,03 lei fără TVA. Ordinul de începere a fost semnat pe 9 martie, iar termenul de finalizare a lucrărilor este 4 septembrie 2023.
De unde vin banii pentru reparații
Valoarea contractelor (Prioritatea I și II) este de 268 milioane de lei, fără TVA. Ele sunt finanțate din Fondul de Rezervă Bugetară și de la Bugetul de Stat.
Sursă foto: Envato Elements