- Rutier
După foarte mult timp, anul 2023 marchează schimbări majore în clasamentul producătorilor auto. Constructorii chinezi influențează foarte mult piață auto globală, avansând până în top 10.
Totodată, vânzările de autoturisme noi au crescut semnificativ. Primele 20 de companii din top și-au majorat volumul vânzărilor față de valorile de anul trecut. Exceptând Honda, companiile menționate și-au majorat volumul vânzărilor față de valorile din 2022, afectate de întreruperile lanțului de aprovizionare și de alte situații neprevăzute, cauzate de pandemie.
Toyota ocupă primul loc al topului
Clasamentul mondial al vânzărilor de mașini din prima jumătate a lui 2023 are în continuare pe prima poziție Toyota. Compania a comercializat în perioada ianuarie – iunie, peste 5,41 milioane de mașini.
Grupul VW se poziționează pe locul al doilea
Pe locul al doilea se poziționează grupul german Volkswagen, cu 4,37 milioane. Poziția a treia este ocupată de grupul coreean Hyundai-Kia cu 3,65 milioane, iar poziția 4 ocupă alianța Renault – Nissan – Mitsubishi cu 3,2 milioane de mașini.
Chinezii de la BYD au depășit Mercedes și BMW
Clasamentul mondial al producătorilor de mașini se modifică rar, însă în 2023 acesta oferă surprize mai puțin așteptate. Chinezii de la BYD au depășit Mercedes-Benz și BMW. Mărcile chinezești influențează foarte mult piața auto globală. Cel mai bun exemplu este marca Build Your Dreams (BYD). Aceasta a urcat în prima jumătate a anului 2023 până pe locul 10, în clasamentul global.
Exporturile chineze de vehicule electrice și hibride sunt în creștere
BYDa înregistrat, în perioada ianuarie – iunie 2023, o creștere de 96% a vânzărilor, și anume până la 1,25 milioane de mașini. Conform specialiștilor, mărcile chineze „au redus decalajul față de producătorii de automobile din economiile avansate în ceea ce privește echipamentele și funcționalitatea”, iar exporturile chineze de vehicule electrice și hibride sunt în creștere.
VEZI AICI evolutia pietei auto in ultimii 20 de ani
Acest videoclip prezintă primii 10 mari producători de automobile din lume, în perioada 2000 – 2022. Este cu atât mai interesant cu cât se pot observa fuziunile și schimbările de strategie care au impactat evoluțiile Fiat Chrysler sau Renault Nissan, spre exemplu. De asemenea, este interesant de văzut cum producătorii de mașini japonezi și coreene, precum Toyota și Hyundai, se deplasează încet spre vârf, la fel cum vom vedea anul viitor evoluția producătorilor chinezi de mașini electrice și hybrid.