- Naval
Se deschide podul suspendat de peste Dunăre. Acesta este cel mai complex proiect al CNAIR care va fi inaugurat la începutul lunii iulie. Inaugurarea va avea loc după aproape cinci ani de la demararea lucrărilor. Investiția s-a ridicat la valoarea de 2,375 miliarde de lei. Vorbim despre “al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.”, după cum a notat Compania de Drumuri.
Podul de peste Dunăre de la Brăila este cel mai important proiect pe care CNAIR îl finalizează în această vară. Proiectul are un an și jumătate de întârziere față de termenul inițial din contract. Este al treilea pod suspendat din Europa că lungime și este supranumit „Golden Gate-ul” de peste Dunăre.
„Golden Gate-ul” de peste Dunăre
Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri. Deschiderea centrală fiind de 1.280 de metri. Pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de oţel. Greutatea totală a celor două cabluri principale fiind de 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.
Obiectivul principal
“Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei. Asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate național 3 (București-Moldova), precum și îmbunătățirea condițiilor de tranzit pentru traficul internațional către Bulgaria și Turcia. Noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcționare ale vehiculelor și expunerea populației la poluarea aerului și a zgomotului. În aceeași măsură și îmbunătățirea calității vieții pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila și Galați”, informează cnadr.ro.
Proiectul de infrastuctură în cifre
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km. Acestea cuprind două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km. Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km. Va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Sursă foto: cnadr.ro