• Logistică

Transportul intermodal de marfă constă în transportul mărfurilor dintr-o singură unitate de încărcare, utilizându-se o combinație de transport: rutier, feroviar, naval, aerian. Vorbim în acest caz de o formă specifică de transport multimodal. Nu există o manipulare separată, așa că transportul intermodal de marfă presupune costuri mai mici decât cel multimodal. Un mare dezavantaj al sectorului transporturilor reprezintă un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră din Europa.

Cererile din Asia Pacific au crescut, iar acest fapt este unul dintre aspectele pozitive ale transportului maritim global. Cererile crescute se datorează consumatorilor din Statele Unite ale Americii. Conform indicelor Volumelor de Transport Oceanic, s-a înregistrat o creștere de aproximativ 1,6%, respectiv 1,2%. S-a adăugat un plus de 1,8% pentru volumele din Asia Pacific din trimestrul IV. Creșterea s-a menținut pe tot parcursul anului iar presiunea din partea consumatorului începe să se atenueze.

Creșterea transportului global containerizat impulsionată de consumatorii americani

Când vine vorba de alte continente, situația nu este atât de bună. Cererile interne japoneze sunt slabe, însă partea de export este profitabilă, așa cum este și în Coreea de Sud. China se confruntă cu o problemă mult mai complexă decât a celorlate state menționate. Economia a înregistrat o recesiune în domeniul construcțiilor, care s-a extins spre sectorul bancar. China și-a intensificat activitatea de export și astfel s-au ajuns la excedente comerciale ridicate.

Cu toate acestea, nu toate produsele au destinație finală SUA, ci spre Asia de Sud-Est- comerțul a crescut semnificativ. Furnizarea de componente și alte produse semifinite pentru operațiunile de producție servesc, în general, consumatorilor americani. Odată ce comerțul în alte zone a început să încetinească, modelul comercial care sprijină transportul maritim intra-asiatic a continuat să evolueze.

Cheltuielile de consum din Statele Unite ale Americii nu au atins încă nivelul celor din prima de jumătate a anului precedent. În 2023, populația cheltuia ceea ce acumulase în 2021, respectiv 2022, însă o scădere a cheltuielilor private nu se poate observa încă pe piață.

Faptul că scăderea cheltuielilor private nu este vizibilă este un lucru pozitiv, deoarece Europa a început să ofere din ce în ce mai puțin sprijin în ceea ce privește cererea de transport mairitim containerizat. În prezent, Germania este țara din Europa care se află într-un stadiu de recesiune puternică. Slăbiciunea unor economii precum cea nemțească, iar cererea mică de transport maritim pot fi motivul pentru care criza de la Marea Roșie s-a dovedit a fi ușor de gestionat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *