- Logistică
Două dintre cele mai mari grupuri din industria auto, Renault și Volvo, au semnat un parteneriat pe segmentul de vehicule comerciale în scopul de a conlucra pentru o nouă generație, nepoluantă, de furgonete. Cele două companii au anunțat crearea unui joint-venture prin care vor putea „răspunde nevoilor tot mai mari de logistică necarbonizată și eficientă” și „dezvoltarea unei noi generații de furgonete electrice”.
Renault Group și Volvo Group au semnat acorduri obligatorii pentru a crea noua companie, cu acționariat egal de 50%, fiecare promițând investiții de câte 300 de milioane de euro în următorii trei ani. Astfel, intenționează să producă o gamă complet nouă de vehicule 100% electrice și definite de software.
Noul joint-venture este programat să demareze operațiunile la începutul anului 2024, iar producția este planificată să înceapă în 2026. Dincolo de acest parteneriat, cele două companii notează că vor rămâne concurente pe toate celelalte sectoare de vehicule, comerciale, utilitare sau turisme.
Tehnologie revoluționară pentru transportatori
Noua arhitectură Software Defined Vehicle presupune ca vehiculele vor integra capacități fără precedent de a monitoriza activitatea de livrare și performanța afacerii utilizatorilor, reducând cu 30% costul global de utilizare pentru jucătorii logistici. Serviciile conectate activate de tehnologia vehiculelor definite prin software vor oferi clienților vehicule actualizate pe tot parcursul vieții. Furgoneta în sine va fi compactă, excelentă pentru mobilitatea urbană, va avea o polivalență ridicată pentru soluții personalizate si diferite capacități ale bateriei.
Soluție completă pentru logistica urbană
Prin acest parteneriat, Reanault Group și Volvo Group intenționează să investească cunoștințele din cercetare și dezvoltare, precum și să se implice cu tot know-how-ul dobândit, pentru a implementa un model de afaceri solid și eficient. Renault Group va aduce cunoștințele de dezvoltare și fabricare la scară largă a platformei electrice. Volvo Group, mare producător de camioane, are o bază solidă de clienți printre companiile de logistică profesionistă, o rețea globală de servicii și o vastă experiență în timp de funcționare și servicii de productivitate. Astfel de servicii, în combinație cu platforma inovatoare pentru vehicule, vor contribui la o soluție completă pentru logistică urbană decarbonizată.
Martin Lundstedt, CEO Volvo Group: „Suntem încântați să facem încă un pas în călătoria noastră către soluții de transport durabil prin intenția înființării unei noi companii. Volvo Group este dornic să ofere în continuare clienților săi soluții complete de transport care îi ajută la decarbonizarea lanțurile valorice. Vedem o cerere în creștere pentru transport urban curat, eficient și sigur, iar parteneriatul și colaborarea sunt cheia pentru a realiza acest lucru”.
Luca de Meo, CEO Renault Group: „Electrificarea și digitalizarea deschid calea pentru o revoluție pe piața vehiculelor utilitare. Renault Group intenționează să conducă această transformare, asigurând în același timp crearea de valoare robustă și eficientă. Astăzi, suntem foarte mândri să pornim în această călătorie cu Volvo Group pentru a aduce cele mai bune soluții clienților noștri profesioniști. De asemenea, așteptăm cu nerăbdare ca CMA CGM să se alăture companiei. Noua companie este o combinație de neegalat, orientată spre start-up, a activelor complementare a 3 campioni: un producător de camioane de top, expert în servicii personalizate, un campion al lanțurilor globale de aprovizionare și un pionier european al vehiculelor electrice și lider de vehicule utilitare. Toate ingredientele sunt acolo pentru a obține ceva cu adevărat unic”.