• Știri

Furie și frustrare pe de o parte, tăcere pe de altă parte. Protestele transportatorilor și ale fermierilor au început în data de 10 ianuarie 2024 și s-au extins în 24 de județe. Câteva mii de camioane și tractoare blochează intrările în marile orașe din țară. Premierul Marcel Ciolacu le-a cerut miniştrilor să urgenteze elaborarea actelor normative care să rezolve problemele semnalate.

Reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România spun că majoritatea nemulțumirilor protestatarilor au fost de mai mult timp semnalate autorităților, însă fără reacție.

Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR, consideră ca protestele transportatorilor și ale fermierilor sunt consecința lipsei de dialog, din ultimii ani, dintre Guvern și reprezentanții industriei:

“Asistăm la o situație fără precedent la care în mod sigur nu s-ar fi ajuns dacă implicarea Guvernului în problemele transportatorilor ar fi fost de-a lungul timpului una reală și susținută. Ceea ce ne lipsește de multă vreme în relația dintre autorități și organizații reprezentative ale transportatorilor este tocmai acest dialog, care ar fi trebuit să găsească o rezolvare până acum la problemele cu care se confruntă industria. Considerăm că revendicările protestatarilor sunt reale, chiar dacă modul de a le exprima este atipic. Revendicările lor se suprapun cu probleme mai vechi din domeniul transporturilor pe care noi le-am semnalat autorităților de-a lungul anilor. Indiferența cu care guvernanții au tratat aceste probleme a amânat rezolvarea lor până acum, când șoferii au reacționat. Ceea ce vedem astăzi în stradă este oglinda întârzierilor în reglementare, a unei piețe a asigurărilor dezechilibrate și a lipsei de viziune pe termen lung. Să nu uităm că transporturile rutiere sunt vitale pentru economie, ele fiind cel mai mare exportator de servicii al României.”

Care sunt problemele transportatorilor?

  • Dorința de aderare la Spațiul Schengen.
  • Majorarea accizei la carburanți.
  • Reducerea timpilor de așteptare la frontierele UE.
  • Folosirea e-CMR pe scară largă.
  • Indemnizație de hrană pentru șoferi (50 euro/zi).
  • Ieftinirea polițelor RCA.
  • Rezolvarea crizei șoferilor prin reducerea vârstei minime.
  • Accesul șoferilor non-rezidenți în România.
  • Sprijin guvernamental pentru creșterea siguranței rutiere.
  • Măsuri pentru stimularea achiziției de autovehicule comerciale verzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *