• Știri

Privatizarea CFR Marfa urma sa fie realizata  printr-o  procedura de vanzare de actiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constand dintr-o negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatia cu oferta in plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, ca procedura de privatizare va fi reluata saptamana viitoare, caietul de sarcini urmand a fi modificat, conditiile  de participare fiind mai putin restrictive.  El a precizat  ca vina nu apartine Ministerului Transporturilor.

„Cei trei participanti – patru au fost cei care au cumparat caietul de sarcini – aveau cate o problema in dosar si nu se putea merge mai departe fara riscul de a fi contestat. Atunci am decis, cu domnul Fenechiu, astazi am avut o discutie destul de lunga in sedinta de Guvern pe aceasta tema … ne-a propus si am fost de acord practic sa-i declare necalificati si astazi sa reia procedura, in asa fel incat saptamana viitoare sa poate sa se califice probabil cei trei sau poate chiar mai multi, a afirmat Ponta.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat agentiei Mediafax  ca documentele depuse de cei trei investitori interesati de privatizarea CFR Marfa au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare si a precizat ca ar demisiona doar daca esecul privatizarii ar fi din vina sa. „La fiecare ofertant lipsea cate ceva. Facem toate diligentele pentru o noua procedura. Dorinta mea este sa nu iesim din termenul final”, a adaugat Fenechiu, care a precizat ca pretul de pornire, de 180 milioane de euro pentru pachetul de 51%, nu va fi modificat.

Conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar International (FMI), termenul final pentru desemnarea ofertantului castigator este 20 iunie 2013. FMI a inceput, azi, discutiile cu autoritatile romane pentru a identifica cele mai bune solutii privind CFR Marfa. „Am notat faptul ca investitorii potentiali nu s-au precalificat pentru urmatoarea etapa a procesului de privatizare majoritara a CFR Marfa. In prezent, purtam discutii cu autoritatile in vederea identificarii celei mai bune solutii pentru a proceda mai departe”, a afirmat Tonny Lybek, reprezentantul rezident FMI pentru Romania si Bulgaria.

OmniTRAX, inregistrata in Denver, Colorado, a fost fondata de omul de afaceri Patrick Broe. Transferoviar Grup este controlata de omul de afaceri Calin Mitica si detine participatii majoritare in cadrul firmelor UV Aiud si Transferoviar Calatori, iar Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investitii fondat in 1957, administrand active de peste doua miliarde de euro. Grup Feroviar Roman este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *