• Fără categorie

2540-cnadnr-ani-directori

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a constatat probleme la lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda şi a decis suspendarea procesului de recepţie.
În urma inspecției s-au constatat o serie de neconformități. Astfel, au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate, pentru care raportul prezintă un calificativ inadmisibil. Totodată, nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafață de 20.000 mp în vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere. De asemenea, nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod.
Comisia a mai constatat că pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități. “Există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante. La structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor. Sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar”, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.
De asemenea, nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea în spațiile de serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnalizării orizontale din cadrul spațiilor de servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic.
“Este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță”, se mai arată în comunicatul CNAIR.
De asemenea, comunicatul precizează că nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED.
De asemenea, se impune verificarea de către proiectant și inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea.
Totodată, trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud.
În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea Antreprenorului.
CNAIR SA a transmis Antreprenorului raportul cu neconformitățile pentru remedierea acestora în vederea recepționării la terminarea lucrărilor și a punerii în circulație a acestui sector de autostradă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *