• Știri

In cadrul inaugurarii oficiale a magistralei, 15 noi trenuri Metropolis au fost puse in functiune. Inaugurarea a fost facuta de catre prim-ministrul Ungariei, Viktor Orbán, si de primarul orasului Budapesta, István Tarlós. Metrourile au circulat pe noua linie de 7,4 km. Aceasta leaga doua dintre cele mai importante noduri feroviare ale orasului, statia Kelenföld Intermodal din Buda si statia de Est din Pesta. Garniturile fac parte din cele 37 de trenuri Metropolis comandate pentru magistralele 2 si 4 .

Achizitionarea noilor garnituri Metropolis face parte din cel mai amplu program de modernizare a flotei. Gasirea unei solutii eficiente si confortabile de transport cu metroul pentru cei un milion de pasageri pe zi. Astfel, a fost luata decizia de a inlocui flota aflata in functiune pe Magistrala 2 si de a construi o noua linie automata, Magistrala 4, prevazuta cu material rulant automat.

Prima linie automata de metrou din Europa Centrala


Aceasta este prima data cand pasagerii metroului din Budapesta vor calatori cu garnituri automate.

15 trenuri Metropolis


Cele 15 noi trenuri Metropolis inaugurate pentru Magistrala 4 au o lungime de 80 de metri (cinci vagoane). Acestea pot transporta 810 pasageri, dintre care 164 pe scaune. Vagoanele sunt prevazute cu patru usi glisante externe late (1,3 metri) pe fiecare parte, care permit accesul si iesirea rapida a pasagerilor la oprirea in statii. Metrourile pot atinge viteza de 70 km/h. Ele sunt alcatuite din spatii unitare, ceea ce le permite pasagerilor sa se deplaseze usor intre vagoane. Nivelul de confort si siguranta al pasagerilor este sporit de instalatia de aer conditionat incorporata si de sistemul de ultima generatie pentru informarea calatorilor.

Prima linie automata de metrou din Europa Centrala


„Suntem mandri sa furnizam orasului Budapesta acest metrou automat, primul de acest tip din Europa Centrala si de Est. Aceasta reusita ilustreaza experienta noastra in realizarea de metrouri potrivite oricarei configuratii, in functie de cerintele clientului. Locuitorii orasului Budapesta utilizeaza metroul de mai mult de un secol si a fost o provocare interesanta pentru noi sa cream un metrou de ultima generatie care sa raspunda nevoilor lor”, a declarat  Andreas Knitter, Senior Vice President Alstom Europe.
Noul metrou din Budapesta a fost conceput in Franta. Sistemul sau de tractiune a fost fabricat in Ungaria, in timp ce constructia carcaselor vagoanelor si asamblarea propriu-zisa au avut loc în Katowice, Polonia.

Sursa foto: Forbes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *