- Știri
‘Cu mare intarziere, MTI a putut semna contractul de executie pentru pasajul denivelat peste calea ferata Arad- Bucuresti, pe DN 7, Km 540+248, cu firma Confort SA din Timisoara, castigatoare a licitatiei organizate in luna iulie a anului trecut, dupa ce contestatia formulata de catre una dintre firmele participante a fost solutionata. Urmeaza ca in cateva zile sa fie semnat si contractul cu firma de consultanta, dupa care vor incepe efectiv lucrarile’, a declarat Eusebiu Pistru.
Potrivit acestuia, valoarea investitiei a fost estimata de proiectant la aproape 12,6 milioane lei, insa licitatia s-a incheiat la valoarea de 8,04 milioane euro, inclusiv TVA. O parte din suma necesara, aproximativ un milion de euro, a fost deja alocata pentru constructia pasajului.
‘Trecerea existenta la nivel cu calea ferata Arad – Bucuresti, situata pe centura de ocolire Nord a municipiului Arad, reprezinta un punct critic in desfasurarea fluenta si in conditii de siguranta a circulatiei pe drumul national DN 7. Circulatia pe calea ferata Arad – Bucuresti (parte a Coridorului 4 pan- european. n. red.) impune circa 74 de inchideri ale barierei, cu durata medie de inchidere a barierelor de circa 170 minute in 24 ore. Fapt ce conduce la inregistrarea zilnica a unor importante pierderi in exploatare, din cauza stationarii autovehiculelor la bariera’, a precizat Eusebiu Pistru, in prezentarea pe care a facut-o proiectului.
Secretarul de stat a mai precizat ca rezultatele asteptate in urma implementarii proiectului constau in economii de aproximativ 7.200.000 euro pana in 2015, urmare a reducerii timpului de calatorie, prin eliminarea stationarii autovehiculelor la bariera, alte 500.000 euro urmand a se economisi pana in 2015, din reducerea numarului de accidente.
Conform temei de proiectare si solutiilor avizate, pasajul se va construi pe actualul traseul al centurii ocolitoare, urmand ca in perioada executiei lucrarilor, circulatia sa se desfasoare pe o varianta provizorie, pe partea dreapta a traseului actual al centurii, respectiv a pasajului, de fapt pe vechiul drum pe care s-a circulat in zona.
In cadrul proiectului de realizare a pasajului este prevazuta si amenajarea racordului cu drumul judetean DJ 709 spre Siria, cu intersectie in T, cu banda suplimentara de viraj la stanga.
Pasajul denivelat peste calea ferata Arad- Bucuresti va avea o lungime totala de 322,60 metri.
In prezent se lucreaza la devierea traficului, urmand ca in urmatoarele doua- trei saptamani sa se faca forajele pentru stalpi. Varianta de circulatie necesara desfasurarii traficului rutier in perioada de executie a pasajului se va proiecta pe o portiune de drum necesara a fi amenajata dupa expropriere, in imediata apropiere a actualei centuri, pe partea dreapta, pana la intersectia cu DJ 709, iar de la aceasta intersectie, varianta se suprapune cu breteaua de legatura cu DJ 709 spre Siria.
Secretarul de stat a mai facut cunoscut ca la pasajul denivelat peste calea ferata din zona CET, care traverseaza liniile de cale ferata Arad- Brad si Arad- Curtici, respectiv DJ 709 B Arad- Curtici, a inceput organizarea de santier, urmand ca lucrarile ce vor fi executate de Societatea de constructii CCCF Bucuresti, sa inceapa peste cateva saptamani.
Pasajul va avea o lungime de 1,4 kilometri si va fi finalizat, potrivit planificarilor, dupa 19 luni de la startul lucrarilor, contravaloarea lucrarilor urmand sa se ridice la peste 5,7 milioane de euro. AGERPRES