- Știri
El a declarat, marti, intr-o conferinta de presa, ca ar exista doua variante de finantare.
‘Varianta 1 presupune relicitarea pistei in forma initiala, dar pe bucati, in sensul ca incercam sa realizam pe bani privati, dar licitata pe doua etape: 2.100 metri in prima etapa si de la 2.100 la 3.500 m. Sau, varianta B, daca bugetul judetului permite asta: incercarea de a realiza pana la 2100 m din aceasta pista pe buget multianual, asta insemnand doi sau trei ani’, a precizat Tise.
Presedintele CJ Cluj a adaugat ca si in cazul construirii a numai 2.100 de metri intr-o prima etapa, pista ar putea fi folosita de aeronave mari.
‘Important e ca aceasta noua pista de 2.100 va putea fi folosita imediat, iar vechea pista va fi folosita ca pista II sau pentru comunicare cu terminalele. Avantajul e ca s-ar lucra in paralel, nu vom opri zborurile de pe pista veche ca sa construim pista noua si nici nu vom opri zborurile de pe pista noua pana o prelungim. Ele vor merge in paralel’, a mai aratat Alin Tise.
In octombrie 2010 a fost organizata licitatia de construire a pistei, care a fost castigata de Romstrade Bucuresti contra sumei de 113,6 milioane de euro, dar ulterior firma a fost descalificata.
Pentru construirea viitoarei piste este necesara inclusiv devierea pe 7 km a cursului raului Somes.
In strategia de dezvoltare a aeroportului clujean, care a atins un milion de pasageri anual, mai figureaza extinderea parcarii auto si construirea unui nou parking auto supraetajat, construirea unui hotel, a unui terminal Cargo, extinderea platformei de imbarcare/debarcare, a caii de rulare si modernizarea balizajului luminos. AGERPRES