• Logistică

Pandemia a crescut masiv afacerile companiilor de curierat, când cumpărăturile online au căpătat tot mai mult teren. Potrivit unui studiu KeysFin, serviciile de poștă și curierat fac parte din puținele domenii în care numărul de companii a crescut considerabil în pandemie. Creșterea este cu aproape 39% față de 2019 și cu aproximativ 242% peste nivelul din 2011. A fost atins nivelul-record de 3.400 de companii în 2020.
Tendința de a se achiziționa produse online s-a păstrat, iar firmele de curierat au ajuns să fie foarte des folosite. Astăzi, a apela la un curier este o normalitate. Pentru a păstra această linie, companiile de curierat vin în întâmpinarea clienților cu diverse proiecte. Scopul este de a-i face pe aceștia să fie cât mai mulțumiți și să rămână fideli brandului.

Piața de curierat se dezvoltă tot mai mult

FAN Courier extinde rețeaua FANbox la 2.000 de lockere

FAN Courier a anunțat achiziția a încă 1.000 de lockere FANbox. Astfel, rețeaua de lockere s-a extins la 2.000 de unități în toată țara. Decizia de suplimentare a venit ca urmare a deschiderii clienților față de această metodă de livrare și a numărului mare de cereri pentru instalarea de lockere în toate orașele țării.
„Succesul rapid al lockerelor instalate în primele luni de la startul investiției ne-a determinat să continuăm ritmul de instalare în toată țara. Avem încredere că lockerele reprezintă o soluție eficientă pentru toți cei implicați – retaileri, curieri și destinatari. Cu ajutorul rețelei de lockere creștem independența clientului final – care nu mai este nevoit să fie la adresă pentru primirea coletului, mărim productivitatea curierilor noștri și contribuim la protejarea mediului înconjurător – un curier poate livra un număr crescut de expediții și poate prelua și retururile de la aceeași unitate efectuând un singur drum cu mașina”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
Lockerele sunt disponibile atât pentru primirea de colete (pick-up), cât și pentru expediere și retururi (drop-off). Acestea sunt amplasate în proximitatea locuințelor, a locurilor de muncă, a zonelor de cumpărături, a celor de alimentare a autoturismelor. Tarifele de livrare prin această metodă sunt mai mici decât la livrarea clasică, door-to-door.
Alte avantaje sunt date de faptul că se poate plăti rambursul cu cardul. De asemenea, se pot depune retururile direct la locker și se pot efectua trimiteri între persoane fizice, totul în regim de program 24/7. Persoanele fizice pot completa AWB-ul electronic, fără a mai fi nevoie să îl printeze și să îl aplice pe colet. Lockerele FANbox permit primirea și expedierea de colete și plicuri cu greutate de maximum 30 de kg.

Studiu Sameday: livrarea easybox depășește opțiunea la adresă

Și compania de curierat Sameday pune accent pe livrarea prin easybox. De altfel, compania a realizat un studiu în luna aprilie pe un eșantion de 800 de consumatori online din mediul urban, din care reiese că livrarea easybox depășește pentru prima dată opțiunea pentru livrarea la adresă.
Conform cercetării, preferința pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă, cea din urmă opțiune înregistrând o scădere de 11% puncte procentuale față de anul trecut. „Raportat la alte metode de livrare out-of-home, easybox rămâne soluția preferată de cumpărătorii online, 85% dintre respondenți spunând că preferă lockerele automate vs. 15% în locul soluțiilor de tip pick-up & drop off. Un procent de 68% dintre respondenții cercetării afirmă că opțiunea de livrare în easybox le influențează decizia de cumpărare. Altfel spus, 68% prioritizează magazinele online care oferă livrare în easybox”, precizează reprezentanții Sameday.

Curiera folosește mașinile electrice

Curiera Transport Solutions se remarcă prin faptul că a decis renunțarea treptată la mașinile convenționale. La finele lui 2022, avea 70% mașini electrice. Practic, firma se dezvoltă pe ideea de serviciu de curierat electric. Silvia Duță, fondatoarea Curiera, consideră că este mult mai ușor să începi astfel și să mărești flota cumpărând doar mașini electrice, decât să înlocuiești treptat vehiculele utilizate. „Planul nostru este să investim doar în mașini electrice“, spune ea. Curieratul merge pe două direcții principale. Acestea sunt: pe de o parte, este un intermediar de servicii de curierat (revinde servicii către curierii mari), iar pe de altă parte, lucrează „să devină o companie de sine stătătoare“.
Clienții companiei Curiera apreciază serviciile personalizate, cum ar fi livrarea de noapte sau livrarea în aceeași zi.

Cargus pune accent pe abonamente

Segmentul de abonamente Cargus, opțiune cu preț fix care reduce cu până la 85% costurile de expediție, a avut cea mai impresionantă evoluție în portofoliul companiei de curierat. Astfel, în ultimul trimestru din 2022, abonamentele au crescut de peste 600 ori, față de aceeași perioadă a anului precedent. Pentru anul acesta, compania a estimat dublarea acestui segment și o creștere a preferințelor antreprenorilor pentru pachetele mai complexe. „Creșterea impresionantă a acestui segment se datorează cu precădere beneficiilor incluse – de la cost, număr de colete, limita de greutate a coletelor, acces la opțiuni multiple de livrare și de plată, până la integrarea unui sistem 100% digitalizat de soluții pentru companii și consumatori. Credem că în următorii ani produsul va prinde tot mai multă tracțiune și va contribui semnificativ la dezvoltarea pieței de e-commerce.”, spune Anda Bucșan, Chief Customer Officer Cargus.
Un beneficiu adăugat anul acesta constă în modificarea greutății coletelor livrate. Cu noua ofertă și fără taxe suplimentare, antreprenorii din e-commerce pot expedia colete de până la 31 de kg. Tot anul acesta, Cargus a inclus în abonamente și posibilitatea de a expedia gratuit (peste cele incluse în pachet), un număr de colete, în funcție de tipul de abonament.

DPD continuă programul de investiții în tehnologie

În 2022, DPD România a livrat peste 22 milioane de colete, aproape dublu față de perioada de dinainte de pandemie. Nadia Talpă, CCO al DPD România spune că printre factorii care au asigurat această evoluție se află programul de investiții în tehnologie şi infrastructură. Programul este în valoare de 2,8 milioane de euro și va continua și în acest an. DPD România are în plan investiții de peste 3 milioane euro. O mare parte din sumă va merge către deschiderea unui nou centru logistic în Pantelimon.
Totodată, DPD dezvoltă rețeaua de puncte fixe de ridicare a coletelor, intenționând ca până la finalul lui 2023, rețeaua de pick-up a companiei să ajungă la 700 de puncte fixe.​

Sursă foto: Envato Elements

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *