- Știri
Grupul Orbis a anunțat că performanța financiară în prima jumătate a anului 2017 a fost una record. S-a înregistrat o creștere de +6.2% a veniturilor până la 160 milioane EUR. Plus o creștere solidă a EBITDA, de două cifre, cu +23,1%, ajungând la 47,6 milioane EUR.
“După un remarcabil an 2016 pentru Orbis, grupul continuă să beneficieze atât de planul său sustenabil, cât și de economiile sănătoase din regiune.”, a declarat Gilles Clavie, președinte și CEO al Orbis.
Compania se poate lăuda cu o creștere de 7% a RevPA. Aceasta este determinată în mare parte de creșterea tarifelor medii ale camerelor (+4,3% față de anul precedent).
Acest rezultat, spun oficialii companiei, reflectă impactul combinat al managementului de succes al veniturilor și al canalelor, al strategiei active de distribuție. Este susținut de climatul turistic favorabil din întreaga regiune.
În prima jumătate a anului 2017, compania și-a schimbat structura organizatorică și acum se concentrează mai mult pe gestionarea piețelor în loc de branduri particulare. Acest pas permite funcționarea mai eficientă și abilă a stocului de paturi în destinațiile-cheie.
Șapte noi contracte de franciză și de management
Grupul își continuă dezvoltarea într-un ritm rapid. În prima jumătate a anului 2017, Orbis a semnat 7 noi contracte de franciză și de management. Aceasta va permite Grupului să intre în două noi destinații – Serbia și Bosnia-Herțegovina – chiar anul acesta.
Pe lângă expansiunea bazată pe francize și contracte de management (light assets), Orbis continuă dezvoltarea a 6 proiecte subsidiare (560 de camere în total). În ansamblu, planurile de dezvoltare ale Orbis sunt foarte solide. Aceastea sunt asigurate de 40 de hoteluri – respectiv 4,800 de camere noi, ce îi consolidează creșterea sustenabilă. Compania rămane, de asemenea, activă pe piată în căutarea unor ținte potențiale de achiziție datorită poziției sale puternice de numerar.
Faza modernizării
După faza de refinanțare și de buyback a hotelurilor din Budapesta, Orbis se află în faza modernizării. În prima jumătate a anului 2017, Orbis a cheltuit 122 milioane capex (inclusiv buyback-ul a 6 hoteluri).
Printre proiectele actuale de renovare se numără: Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West și Novotel Poznan Center. Compania este convinsă că interioarele hotelului reînnoite, în conformitate cu ultimele tendințe în design, împreună cu o abordare autentică a clienților, bazată pe abordarea personală, se vor reflecta în rezultate și mai bune.