- Știri
Oferte primite de Valentine’s Day
In total este vorba despre proiectarea si executia a circa 184 de kilometri de autostrada, valoarea totala estimata a contractelor fiind de 7,35 miliarde de lei (1,73 miliarde de euro – la un curs leu/euro de 4,24 – curs mediu estimat pentru anul viitor de Comisia Nationala de Prognoza).
Fondurile alocate pentru aceste lucrari sunt in proportie de 85% de la Comisia Europeana, iar 15% partea guvernului. Lucrarile de proiectare si executie pentru cei 184 km sunt estimate la 30 de luni, de la data semnarii contractelor, prevazuta pentru luna martie 2011. Astfel, la finele lunii septembrie 2013 am putea circula pe inca 183 km de autostrada.
CNADNR asteapta ofertele pentru constructia tronsoanelor Nadlac-Arad, Orastie-Sibiu si o portiune din Lugoj-Deva pana pe 14 februarie. Pentru cei 35 km de la Timisoara la Lugoj ofertele pot fi depuse de constructori pana la 16 februarie 2011.
Standarde de cost, depasite
Costurile pentru proiectarea si executia unui km de autostrada depasesc cu mult standardele de cost prevazute de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) pentru constructia de autostrazi. In unele cazuri, valoarea estimata de reprezentantii Companiei de Autostrazi este dubla fata de standardul de cost.
Totusi, in standardul de cost nu sunt prevazute cheltuielile pentru poduri, tunele, viaducte si nici drumurile de legatura, explica oficialii de la Transporturi.
Mai mult, ei sustin ca standardele de cost (6,1 milioane de euro pentru constructia unui km de autostrada in zona de munte, 5,05 milioane de euro in zona de deal si 3,86 milioane de euro in zona de ses) nu au fost inca aprobate.
1,73 miliarde de euro este valoarea totala estimata pentru proiectarea si executia celor 183 km de autostrada. evz.ro