- Știri
Prin aceasta integrare, Grupul MOL vizeaza sinergii importante privind vanzarile engros si retail, o crestere a calitatii produselor si serviciilor, respectiv a excelentei operationale.
“Aceasta achizitie reprezinta un moment marcant al strategiei noastre de crestere a retelei de benzinarii in Europa Centrala si de Est. In Cehia, vanzarile medii ale statiilor achizitionate se situeaza intre primele trei pozitii, intr-un clasament al companiilor de retail de carburanti. In plus, Grupul MOL va detine a doua mare retea de benzinarii din Cehia. MOL isi largeste semnificativ acoperirea geografica in Romania si face un pas inainte in ceea ce priveste perceptia brandului in Slovacia”, a spus Lars Hoglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.
Prin integrarea celor 42 noi benzinarii, MOL Romania va ajunge la o retea de 189 unitati, plasate pe artere de trafic intens sau in pozitii de mare vizibilitate, sub marca MOL. Compania va continua sa ofere soferilor din Romania servicii de calitate, ca de exemplu programul de loialitate MultiBonus. In plus, partenerii MOL Romania, utilizatori ai cardurilor de carburant vor avea la dispozitie o retea de acceptare extinsa, in special in sudul Romaniei.
Tranzactia vizeaza, printre altele, operatiunile de vanzari engros si preluarea gestiunii entitatilor locale. Pozitia Grupului MOL in Cehia va fi puternic sustinuta prin aceasta achizitie: cele 125 noi benzinarii, alaturi de cele 24 sub marca Slovnaft si cele 125 statii PAP Oil, vor majora cota de piata a Grupului MOL la peste 10%. Vanzarile medii ale retelei nou achizitionate reprezinta aproape dublul mediei nationale.
In Slovacia, reteaua Grupului MOL va ajunge la 253 unitati. Cele 41 benzinarii nou integrate vor contribui la imbunatatirea vanzarilor medii si a portofoliului de produse si servicii destinate clientilor.
MOL a convenit sa achizitioneze si participatia Eni in Ceska Rafinerska (CRC); totusi, Unipetrol, ca actionar majoritar al CRC, detine dreptul de preemptiune pentru actiunile CRC.
Finalizarea acordului depinde de indeplinirea unor conditii prestabilite, printre care si obtinerea avizului din partea autoritatilor de reglementare in domeniul concurentei.