• Știri

Optimismul moderat care a cuprins intreaga industrie auto, abia iesita dintr-o criza profunda, se remarca si in culisele NAIAS 2011 (North American International Auto Show). Dupa ce, in 2009, expozitia fusese la un pas de a fi anulata, iar anul trecut multe marci importante au lipsit din peisaj, in 2011, organizatorii se asteapta nu numai la o majorare a numarului de vizitatori, ci si la un spectacol care sa demonstreze in mod convingator ca tot ce putea fi mai rau pentru producatorii de autovehicule a trecut.

Expozitia s-a deschide ieri, cu o prima zi dedicata presei, sub auspicii favorabile: toti cei 70.000 de metri patrati ai impozantului Cobo Center au fost inchiriati, mai mult de 30 de expozanti au anuntat ca vor avea la stand premiere mondiale, unele dintre marcile care au refuzat invitatia in 2010 au revenit, iar numarul jurnalistilor acreditati se apropie de 5.000.

Mai mult chiar, Jim Blain, presedintele NAIAS, considera ca expozitia din acest an este menita sa „uneasca punctele“ pe care potentialii clienti de masini le-au descoperit anul trecut. Mai exact, daca in 2010 vizitatorii au putut vedea doar evolutia automobilelor de la propulsia clasica la cea electrica, in acest an, ei pot gasi, si chiar testa, la NAIAS statii de incarcare pentru masinile cu motoare electrice, autonomia acestor vehicule, precum si sistemele de comanda si control care fac din acestea  un deziderat.

Conform organizatorilor, de la Detroit vor demara catre pietele din intreaga lume cateva zeci de modele noi, printre cele mai importante numarandu-se Audi A6, BMW Seria 6 Convertible, BMW Seria 1 Coupé si Convertible, Chevrolet Sonic, Chrysler 300C, Hyundai Veloster, Jeep Compass, Mercedes-Benz Clasa C sau Toyota Prius. Alaturi de acestea, cateva concepte si studii de design extrem de interesante sunt gata sa arate directia in care se indreapta industria auto mondiala: Porsche 918 hybrid, KIA KV7, Mini Paceman, Hyundai Curb, GMC Sierra All Terain HD sau BYD S6DM SUV plug-in hybrid.

Exista insa si vesti mai putin bune, atat pentru organizatori, cat si pentru vizitatori. Daca Porsche a decis sa revina la NAIAS  in acest an, marci precum Nissan, Infiniti, Mitsubishi, Rolls-Royce, Fisker si Suzuki au renuntat sa mai participe, preferand in schimb campanii proprii de imagine pe teritoriul american. Nici stralucirea specifica showului nord-american nu se anunta impresionanta, bugetele alocate de producatori fiind inca destul de reduse prin comparatie cu investitiile facute in 2006 sau 2007.

Desi expozitia pare a fi dedicata publicului american, majoritatea modelelor prezentate la Detroit vor sosi in acest an si pe piata europeana. Modelele „globale“, adica vehiculela care, cu mici modificari, se vor comercializa pe toate pietele lumii, constituie un efect direct al crizei prin care a trecut industria. Ca urmare, multe dintre premierele mondiale de la Detroit sunt asteptate, sub titulatura de premiere europene, si la expozitia de la Geneva, din primavara.

La expozitia de la Detroit sunt asteptati peste 750.000 de vizitatori si circa 5.000 de jurnalisti din intreaga lume. capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *