- Naval
Cel mai mare operator în transportul maritim de containere dezvoltă tot mai mult operațiunile din România. Maersk este în continuă relocare a producției în țara noastră. Consideră că din Portul Constanța, mărfurile pot ajunge în Europa de Vest mult mai repede decât pe rutele maritime din țările de nord.
Cel mai mare transportator maritim de containere. Maersk relochează producția în România
Deschiderea la Marea Neagră și Dunăre, coroborat cu salariile și costurile mai mici, au determinat ca Maersk să vadă în România un punct de legătură. Produsele pot ajunge mai repede în restul Europei, cu un management al calității și durabilității simplificat, care menține un cost competitiv. „Terminalul nostru din Constanța și cel feroviar, exclusiv din București, ne-au permis să creăm o conexiune perfectă între port și nodul economic al României prin calea ferată. Acest lucru subliniază angajamentul nostru de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră. În același timp ne permite și să stabilim un nou standard în eficiența logistică”, a declarat Dragoș Dumitrescu, Head of Sales Maersk în România și Bulgaria.
Aderarea la Schengen joacă un rol important
România joacă un rol important în facilitarea deschiderii unei porți alternative pentru Europa. Totodată, este de așteptat ca și comerțul cu principalii parteneri de export, majoritatea din UE, să crească. Partenerilor continentali li se adaugă Turcia și China, care arată importanța României ca punct de legătură între Asia și Europa.
Investiții de 3 miliarde de euro în infrastructura rutieră
Infrastructura rutieră va beneficia de investiții de circa trei miliarde de euro. În timp ce dezvoltatorii de spații logistice construiesc noi depozite. „Vedem din ce în ce mai multe companii care caută să-și mute sursele de aprovizionare sau operațiunile în România. Sunt necesare investiții semnificative și cunoștințe locale pentru a-și dezvoltă propria capacitate., Se apelează la furnizori de logistică cu expertiză locală și soluții.”, a mai spus Dragoș Dumitrescu.