- Știri
Enel Distribuție Muntenia a realizat în primele 5 luni ale anului, lucrări de modernizare și investiții în beneficiul a peste 100.000 de clienți din București.
În perioada ianuarie – mai 2016, echipele Enel Distribuție Muntenia au modernizat și introdus în Telecontrol 12 puncte de alimentare şi 30 de posturi de transformare. În cazul în care are loc o avarie, aceasta poate fi rezolvată mult mai rapid, fără deplasare.
Tot în acest timp, au fost finalizate și lucrările de modernizare a rețelei din Cotroceni și Dorobanți. Prin intermediul acestor lucrări au fost înlocuite cablurile vechi de medie şi joasă tensiune cu unele noi performante.
De asemenea, s-a finalizat lucrarea de trecere la 20kV din zona Piața Sudului. Aceasta a fost corelată cu proiectul Primăriei București de realizare a pasajului rutier din zonă. Astfel au fost modernizate reţele de cabluri cu o lungime cumulată de 6 km.
Toate aceste lucrări fac parte dintr-un amplu program de modernizare și telegestiune demarat de Enel în România. Scopul îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor și modernizarea reţelei. Lucrările finalizate în primele 5 luni însumează o investiție de peste 8,6 milioane de lei. Aceasta fiind doar o parte din planul semnificativ de investiții ce va fi realizat anul acesta în București. Numeroase lucrări fiind deja în derulare.
Sistemul Telecontrol din Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu
Implementarea lucrărilor de investiţii pentru realizarea sistemului Telecontrol în Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2015, 86% din stațiile de transformare ale Enel Distribuție Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanță a rețelei. Astfel, calitatea serviciului de distribuție a crescut semnificativ. Prin comparație, în timp ce în 2010 pentru clienții Enel durata unei întreruperi medii per client/an (SAIDI – System Average Interruption Duration Index) era de 574 minute, în 2014 (conform ultimului raport oficial al ANRE), același indicator scăzuse la jumătate – 259 minute/client/an.
Unul dintre principalele beneficii ale sistemului este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie foarte rapid şi eficient. În cazul apariţiei unei defecţiuni, sistemul Telecontrol permite identificarea zonei afectate mult mai repede şi efectuarea de la distanţă a manevrelor pentru realimentarea cu electricitate a consumatorilor. În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru reţelele inteligente. Acesta permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor şi sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii consumatorilor.
Programul va continua în următorii ani, până când toate staţiile și posturile de transformare aparţinând Enel Distribuţie Muntenia vor fi modernizate complet şi controlate integral de la distanţă. De asemenea, începând de anul acesta programul s-a extins semnificativ și în rețeaua de joasă tensiune.