- Știri
Prioritare sunt doar patru pentru care trebuie gasite solutii imediate. Este vorba de o zona destinata transportului, paralela cu calea ferata Bucuresti-Constanta. Zona a avut aceasta destinatie inca de pe vremea lui Ceausescu. Incercam sa gasim solutii ca sa existe cat mai putine exproprieri”.
Arhitectii iau in calcul un tunel sau un pasaj suprateran peste Herastrau
Arhitectii celor cinci firme care au castigat contractul pentru elaborarea PUZ-ului si a studiului de fezabilitate analizeaza mai multe solutii pentru proiectarea inelului median ce va trece prin zona de nord a Bucurestiului.
„Trebuie facut un grafic si gasite punctele-cheie. Se analizeaza inclusiv posibilitatea ca inelul median sa subtraverseze printr-un tunel Herastraul sau sa treaca peste acesta printr-un pasaj suprateran, paralel cu calea ferata. In acest moment sunt numai analize iar decizia finala se va lua in functie de costuri si de numarul de exproprieri care ar trebui facute. Nu este nimic stabilit”, a mai declarat pentru gandul Vlad Cavarnali. Intrebat ce legatura exista intre inelul median si viitoarea autostrada suspendata, Vlad Cavarnali a raspuns evaziv: „Stiu doar ca A3 va avea un pasaj suprateran care coboara la nivelul solului”.
Inelul median costa peste un miliard de euro
Inelul median al Capitalei este inclus in Master Plan si va trebui finalizat pana la sfarsitul anului 2012. Viceprimarul general al Capitalei, Mircea Raicu, a declarat pentru gandul ca „inelul median nu are nicio legatura cu autostrada suspendata. Inelul median se realizeaza prin strapungeri si supralargiri cu pasaje supraterane si subterane. Inelul median este pe jumatate facut si, pana la sfarsitul anului 2012, ar trebui finalizat. Are 55 de kilometri lungime, iar realizarea lui costa peste un miliard de euro, majoritatea banilor fiind destinati exproprierilor”. Potrivit viceprimarului general, Mircea Raicu, pentru finalizarea lucrarilor la inelul median ar mai trebui facute strapungerile Nicolae Grigorescu-Oltenitei. Alexandriei -strada Brasov si supralargiri pe strada Turnu Magurele-Luica si Fabrica de Glucoza.
„Inelul median este cel care face legatura cu inelul principal si linia de centura. Este o lucrare foarte importanta care va fi executata pe pamant. Nu trebuie facuta confuzia intre autostrada suspendata si inelul median. Sunt doua lucrari distincte”, a mai explicat viceprimarul Mircea Raicu.
Oprescu: Firma Shanghai Group, interesata sa investeasca in inelul median
Consortiul chinez Shanghai Construction Group este interesat sa investeasca in tot inelul median al Capitalei. Investitia se ridica, potrivit primarului Sorin Oprescu, la 700-800 de milioane de euro iar banii ar urma sa fie recuperati din exploatarea autostrazii suspendate pe un numar de ani. Sorin Oprescu a explicat ca intregul inel median va avea o lungime totala de 52 de kilometri. In urma vizitei in China, autostrada suspendata se va numi „drum expres”, din cauza ca „legea nu da voie sa construiesti o autostrada in interiorul orasului”. Primarul a mai spus ca „drumul expres va fi si suspendat, si pe pamant, pastrandu-si acelasi traseu”.
Traseul viitoarei autostrazi suspendate va avea o lungime de 12 kilometri, va fi construit pe tronsoane iar constructia primelor doua tronsoane va incepe, dupa cum a declarat primarul general, „de unde isi varsa masinile autostrada Ploiesti-Bucuresti si de acolo trece peste DN1 si se duce pana undeva in spatele Casei Presei, pana la Poligrafiei, unde se uneste cu Jiului. De aici urmeaza al doilea modul care trece peste Chitila Triaj si peste Giulesti”. Autostrada suspendata se va opri la Lacul Morii, unde va face legatura cu autostrada A1.
Vara trecuta, consilierii municipali au aprobat scumpirea autostrazii suspendate cu aproximativ 4 milioane de euro, de la 15.750.000 de lei la 33.347.320 de lei. La acea data, arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, a explicat pentru gandul ca banii ar urma sa fie folositi pentru comandarea unor PUZ-uri si studii de fezabilitate. gandul.info