• Știri

 Iuliana Manza, PR Coordinator, HART Consulting

Registrul lingvistic al acestor ?tiri porneste de la „doua tramvaie s-au ciocnit” la „accident grav”, „scene de groaza”, „cumplitul accident”, „18 persoane au fost ranite”. Iar aceste informatii au tinut prima pagina a ziarelor si a publicatiilor online saptamani de-a randul.
Aceste accidente au un impact semnificativ financiar pentru regiile autonome de transport care trebuie sa suporte atat pagubele materiale, cat si plata zilelor de spitalizare ale victimelor accidentelor de tramvai. Pe langa impactul financiar, putem vorbi de un impact reputational al acelorasi regii autonome de transport care in urma mediatizarii excesive a acestor accidente raman cu o imagine conturata negativ in ochii publicului.
Mai mult decat atat, Romania se afla pe locul trei in Uniunea Europeana in ceea ce priveste rata accidentelor fatale in trafic, o rata dubla fata de media europeana, potrivit datelor Eurostat.
O greseala umana
In spatele acestor accidente, in majoritatea situatiilor se afla o greseala umana. In vara anului trecut, dupa accidentul produs pe linia tramvaiului 41, in Rahova, Regia Autonome de Transport Bucuresti (RATB) a emis un comunicat in care arata urmatoarele: „In concluzie, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41 a dat o comanda gresita, deoarece in loc sa opreasca tramvaiul cu 5 m inainte de patina de actionare, a depasit-o cu peste 5 m.”
Cum ar putea HR-ul sa schimbe lucrurile?
Printr-un proces de selectie riguros si eficient. Selectia conducatorilor auto este un proces extrem de important pentru ca poate salva vieti, poate reduce costurile pentru companie prin scaderea numarului de accidente si poate proteja imaginea angajatorului.
De peste 60 de ani, compania internationala Schuhfried, din 2011 in Romania prin HART Consulting, ofera clientilor sai teste psihologice de calitate, utile in selectie, o parte dintre acestea fiind dedicate selectiei conducatorilor auto.
Unele persoane sunt in mod natural inclinate sa respecte regulile si procedurile, se pot concentra mai mult in conditii de monotonie, au o viteza de reactie mai buna, ceea ce are un impact in distanta de franare, au o atentie distributiva mai buna, ceea ce ii ajuta sa vada mereu pericolele din trafic. De asemenea, exista scale pe baza carora putem prezice predispozitia unei persoane de a-si asuma riscuri in trafic.
Toate aceste dimensiuni psihologice, cu impact in siguranta in trafic, se pot evalua in 30-60 minute, aducand incredere sporita in procesul de selectie a conducatorilor auto sau vatmanilor. Aceasta evaluare este eficienta in a ajuta organizatiile sa scada numarul de accidente/incidente relationate condusului, salvand vieti si bani, pastrand o reputatie buna. Deoarece vorbim de instrumente noi pe piata din Romania, va oferim posibilitatea sa testati in mod gratuit bateria de trafic la sediul nostru, pentru a intelege intreaga paleta de beneficii care se pot obtine folosind in selectie instrumente validate stiintific la nivel mondial. 
Iuliana Manza, PR Coordinator, HART Consulting

Registrul lingvistic al acestor ?tiri porneste de la „doua tramvaie s-au ciocnit” la „accident grav”, „scene de groaza”, „cumplitul accident”, „18 persoane au fost ranite”. Iar aceste informatii au tinut prima pagina a ziarelor si a publicatiilor online saptamani de-a randul.

Aceste accidente au un impact semnificativ financiar pentru regiile autonome de transport care trebuie sa suporte atat pagubele materiale, cat si plata zilelor de spitalizare ale victimelor accidentelor de tramvai. Pe langa impactul financiar, putem vorbi de un impact reputational al acelorasi regii autonome de transport care in urma mediatizarii excesive a acestor accidente raman cu o imagine conturata negativ in ochii publicului.

Mai mult decat atat, Romania se afla pe locul trei in Uniunea Europeana in ceea ce priveste rata accidentelor fatale in trafic, o rata dubla fata de media europeana, potrivit datelor Eurostat.

O greseala umana

In spatele acestor accidente, in majoritatea situatiilor se afla o greseala umana. In vara anului trecut, dupa accidentul produs pe linia tramvaiului 41, in Rahova, Regia Autonome de Transport Bucuresti (RATB) a emis un comunicat in care arata urmatoarele: „In concluzie, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41 a dat o comanda gresita, deoarece in loc sa opreasca tramvaiul cu 5 m inainte de patina de actionare, a depasit-o cu peste 5 m.”

Cum ar putea HR-ul sa schimbe lucrurile?

Printr-un proces de selectie riguros si eficient. Selectia conducatorilor auto este un proces extrem de important pentru ca poate salva vieti, poate reduce costurile pentru companie prin scaderea numarului de accidente si poate proteja imaginea angajatorului.

De peste 60 de ani, compania internationala Schuhfried, din 2011 in Romania prin HART Consulting, ofera clientilor sai teste psihologice de calitate, utile in selectie, o parte dintre acestea fiind dedicate selectiei conducatorilor auto.

Unele persoane sunt in mod natural inclinate sa respecte regulile si procedurile, se pot concentra mai mult in conditii de monotonie, au o viteza de reactie mai buna, ceea ce are un impact in distanta de franare, au o atentie distributiva mai buna, ceea ce ii ajuta sa vada mereu pericolele din trafic. De asemenea, exista scale pe baza carora putem prezice predispozitia unei persoane de a-si asuma riscuri in trafic.

Toate aceste dimensiuni psihologice, cu impact in siguranta in trafic, se pot evalua in 30-60 minute, aducand incredere sporita in procesul de selectie a conducatorilor auto sau vatmanilor. Aceasta evaluare este eficienta in a ajuta organizatiile sa scada numarul de accidente/incidente relationate condusului, salvand vieti si bani, pastrand o reputatie buna. Deoarece vorbim de instrumente noi pe piata din Romania, va oferim posibilitatea sa testati in mod gratuit bateria de trafic la sediul nostru, pentru a intelege intreaga paleta de beneficii care se pot obtine folosind in selectie instrumente validate stiintific la nivel mondial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *