• Știri

“Grupul Renault considera ca industria auto are nevoie in Romania de un cadru legislativ durabil care sa garanteze perenitatea investitiilor majore realizate in ultimii ani. In acest cadru, existenta unei taxe de poluare este extrem de importanta  atat in ceea ce priveste protectia mediului, sanatatea publica si siguranta rutiera, cat si in ceea ce priveste investitiile, stabilitatea locurilor de munca in industria auto si dezvoltarea productiei si comercializarii de vehicule nepoluante. Consideram ca principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt in directia cea buna si permit descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ale caror caracteristici tehnice pot avea, in timp, un impact incalculabil asupra mediului, a traficului rutier si a industriei auto din Romania”, se arata in noul mesaj transmis presei.

Cu toate acestea, Grupul Renault Romania are doua observatii si cere doua modificari:

  • “1. Introducerea unui prag minim pentru taxa actuala aplicata vehiculelor Euro 2, Euro 1 si Non Euro, pentru a frana importurile de masini de ocazie foarte uzate, poluante si care pun in pericol siguranta rutiera.
  • 2. In cazul vehiculelor diesel Euro 3 si Euro 4 sugeram sa se evite scaderea prea mare a valorii timbrului fata de taxa actuala intrucat acest lucru ar conduce la cresterea puternica a importurilor de masini de ocazie diesel poluante in materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi si de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanti ca CO2.”

Asadar, in pozitia retransmisa presei, Jerome Olive si Grupul Renault Romania cer si un prag minim (a nu se citi foarte mic) al timbrului de mediu pentru masinile Non Euro, Euro 1 si Euro 2 si nu sustine nicidecum scaderea valorii taxei auto de zece ori, cum prevede proiectul aflat in dezbatere. Fara sa isi duca ideea pana la capat in dezbaterea publica, mesajul lui Jerome Olive receptionat initial a fost simplu si scurt “e de acord cu reducerea taxei pe poluare la masinile foarte vechi”.

Referitor la al doilea punct, in pozitia retransmisa presei de catre Grupul Renault Romania, se face precizarea pentru diesel. Deci dublarea timbrului de mediu se refera doar la masinile diesel Euro 3 si Euro 4, nu si la cele pe benzina. Dublarea pentru diesel a fost ceruta pentru ca potrivit proiectului aflat in dezbatere taxa auto pentru aceste masini ar urma sa scada la jumatate fata de valorile prezente. Asadar, cu alte cuvinte, Grupul Renault Romania solicita dublarea timbrului de mediu pentru aceste categorii de masini si practic cere mentinerea taxei la nivelul din prezent. Asta ar insemna dublarea coeficientilor din proiectul pentru timbrul de mediu.

Acest nivel de taxare, cumva mentinut la nivelul actual, va stavili importurile de masini diesel Euro 3 si Euro 4, care emit oxizi de azot, hidrocarburi si particule chiar de cateva ori mai multe decat un propulsor diesel Euro 5.

“(…) Cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, in special in cazul motoarelor diesel”, se arata in mesajul Grupului Renault Romania.

In fine, Grupul Renault Romania precizeaza ca “introducerea noului timbru de mediu trebuie sa fie insotita de masuri specifice pentru vehiculele inmatriculate in Romania inainte de 2007, masuri care sa favorizeze innoirea acestora”.

0-100.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *