- Știri
Grupul Renault face mutări importante în lupta acerbă de pe piață constructorilor auto. Prin reinventarea modului său de organizare a producției, francezii nu numai că sunt pregătiti să facă față provocărilor, dar și intenționează să producă vehicule care “vor defini următoarea eră a industriei auto”, după cum spun oficialii Renault.
Grupul francez plănuiește să scadă costurile de producție cu 30-50% per vehicul
Costurile industriale per vehicul ale Renault ar urma să scadă, până în 2027, cu 30% pentru vehiculele termice și cu 50% pentru vehiculele electrice. Grupul francez a anunțat lansarea unui plan de transformare profundă a sistemului său industrial. Astfel, Renault Group anunță fabricarea a opt vehicule noi, iar sistemul industrial are integrat peste 300 de aplicații operaționale de inteligență artificială legate de analiza imaginilor sau sunetelor. Planul va contribui, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani.
„Re- Industry este un plan de transformare la 360°. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătățim și să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare a industriei își propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid așteptărilor clienților noștri.” Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group
Investiție de 400 milioane euro în uzina din Turcia
Grupul francez va investi 400 de milioane de euro în uzina sa din Turcia, Bursa, pe care vrea să o transforme într-un hub de export global, atât pentru Europa, cât şi pentru alte ţări din lume. Cu o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale: Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut anul acesta peste două milioane de vehicule.
Volkswagen vrea să colaboreze cu Renault
Grupul auto german Volkswagen discută cu potenţiali parteneri, printre care şi constructorul francez, cu privire la o cooperare pentru dezvoltarea unei maşini electrice care sa nu depaseasca pretul de 20.000 de euro. Volkswagen este interesat să coopereze pentru dezvoltarea unei platforme care să devină un vehicul electric accesibil pentru marea masă a cumpărătorilor. Conform primelor informatii, tinta ambilor parteneri este reprezentată de o producţie anuală cuprinsă între 200.000 şi 250.000.
Competitori sau parteneri? Anul acesta, Volkswagen a dezvăluit detaliile unui automobil electric cu un cost de 25.000 de euro, aflat în faza de dezvoltare, care ar urma să fie lansat până în 2025, să aibă o autonomie de 450 de kilometri şi să poată fii încărcat de la 10% până la 80% în maximum 20 de minute. Totodată, Renault a anunţat recent lansarea “Legend”, un nou vehicul electric cu un cost sub 20.000 euro, care ar urma să apară pe piaţă din 2025.