• Știri

Ce a condus la rezultate in scadere

In sectorul Explorare si Productie, pretul mai scazut al titeiului si continuarea declinului productiei au condus la rezultate in scadere. Pe partea de Rafinare si Marketing, efectul pozitiv al vanzărilor si cererii sezoniere mai puternice a fost contrabalansat de deteriorarea unor factori externi, precum restrangerea diferentelor intre pretul titeiului si cel al produselor petroliere rafinate, precum si de scaderea diferentei dintre cotatiile titeiului Ural si ale celui tip Brent, alaturi de cateva opriri neplanificate ale instalatiilor. Performanta relativ stabila in sectorul de Transport de Gaze a fost rezultatul conjugat al sezonalitătii (pentru FGSZ) si al unor pierderi pe partea de tranzactii cu gaze in Croatia.

Gradul de indatorare a scazut

In ansamblu, situatia financiara a Grupului MOL s-a consolidat in continuare. Grupul a generat un flux de numerar operational de 238 de miliarde de forinti in trimestrul al doilea din 2013, in crestere cu 47% comparativ cu intervalul similar din anul precedent, partial ca urmare a reducerii nevoilor de capital circulant, in conditiile unui pret mai scazut al titeiului brut. Gradul de indatorare a scazut in trimestrul al doilea la 21%, nivelul minim din ultimii cinci ani.

Moment de referinta pentru operatiunile din Kurdistan

“Rezultatele noastre din trimestrul al doilea au fost afectate in mod negativ atat de factori externi, cat si interni, mai ales pe segmentul de Explorare si Productie. Cotatiile mai scazute ale titeiului brut si scaderea continua a productiei de hidrocarburi si-au pus amprenta pe contributia acestui segment, cel mai profitabil al afacerii noastre. Totusi, în pofida contextului de piata nefavorabil, am reusit sa ne consolidam semnificativ segmentul Explorare si Productie, ca urmare a doua evolutii, ambele foarte importante pentru succesul nostru în viitor. In primul rand, am atins un moment de referinta pentru operatiunile noastre din Kurdistan prin aprobarea de catre guvernul regional a planului de dezvoltare a campului Shaikan, ceea ce ne-a adus mai aproape de prima faza de productie. Acesti barili ne vor ajuta intr-adevar sa contracaram declinul productiei campurilor mature. In al doilea rand, ne-am consolidat echipa de top management cu un nou vicepresedinte executiv pentru sectorul de Explorare si Productie. Pentru acest segment, probabil cel mai important al activitatii noastre, dl Alexander Dodds aduce Grupului MOL o experienta internationala remarcabila si relevanta. Sunt sigur ca el va contribui intr-o mare masură la succesul nostru pe termen lung”, a declarat Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.

In Romania, vanzarile totale de carburanti au crescut cu 8%

Ca dovada a angajamentului Grupului MOL pentru dezvoltarea durabila, compania a inceput din primul semestru al anului 2013 sa integreze informatiile legate de sustenabilitate in rapoartele sale trimestriale de management. Sectiunea referitoare la aspectele nefinanciare ofera un rezumat al evenimentelor si realizarilor cheie in domeniul performantei sustenabile si informatii actualizate despre indicatorii cheie selectati.

In Romania, vanzarile totale de carburanti (in volume, inclusiv GPL si lubrifianti) au crescut cu 8% in trimestrul al doilea din 2013 fata de perioada similara a anului precedent, in timp ce cresterea in cadrul retelei de retail a Grupului MOL a fost de 5%. In primul semestru al acestui an, in tara noastra, vanzarile totale de carburanti (in volume, inclusiv GPL si lubrifianti) au crescut cu 7%, in timp ce la nivelul Grupului MOL, cresterea vanzarilor de retail a fost de 1%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *