• Știri

• Vanzari pe primul trimestru al anului 2011 cu pana la 27% mai mari fata de aceasi perioada a anului trecut, noi maxime in toate cele 4 unitati de afaceri ale companiei
• Raportul extrem de eficient pret/mix a condus la un venit per anvelopa in primul trimestru cu pana la 15% mai mare fata de anul trecut
• Un venit pe segmentul operational de pana la 36% fata de aceeasi perioada a anului trecut, un pas important pentru atingerea targetului stabilit pana in 2013
• Venitul net al Goodyear a crescut cu 103 milioane de dolari

“Sunt foarte incantat de rezultatele extrem de bune obtinute in primul trimestru al anului, ele sunt un prim pas excelent pe drumul pe care ne-am propus sa il strabatem pentru atingerea obiectivelor stabilite pentru 2013,” a declarat Richard J. Kramer, presedinte si CEO.
“Imbunatatirea situatiei pentru subsidiara North American Tire este un element critic pentru atingerea obiectivelor stabilite. Performanta obtinuta de North American Tire in primul trimestru al anului in curs imi intareste increderea in viitorul nostru,” a adaugat acesta.
“Toate unitatile noastre de afaceri au relizat progrese importante in compensarea costurilor mai mari la materiile prime printr-un raport pret/mix imbunatatit si prin buna gestionare a vanzarilor de produse noi si inovative.”
Vanzarile Goodyear in primul trimestru al lui 2011 au fost de 5,4 miliarde, cu pana la 27 procente mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2010, avand cel mai mare nivel atins vreodata de companie in oricare alt trimetru. Volumul de unitati de anvelope a totalizat 46,8 milioane, cu pana la 7 procente mai mult fata de 2010.
Vanzarile pe primul trimestru au reflectat o crestere de 219 milioane de dolari a volumului. Vanzarile au beneficiat, de asemenea, de o crestere puternica din raporturi pret/mix imbunatatite, ce au condus la un venit per anvelopa cu pana la 15 procente mai mare fata de acelasi trimestru al lui 2010, excluzand de aici impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar.
“Performanta exceptionala venit-per-anvelopa reflecta o centrare continua pe dezvoltarea si comercializarea de produse inovative pe segmentele de piata vizate,” a spus Kramer.
Vanzarile pe primul trimestru au fost, de asemenea, impactate de o crestere cu 276 milioane de dolari pe segmentele de afaceri conexe, in principal in vanzarile din industria chimica in subsidiara America de Nord, si tranzactii la un curs de schimb valutar favorabil de 125 milioane de dolari.
Compania a avut un venit pe segmentul operational de 327 milioane de dolari in primul trimestru al anului 2011, cu pana la 87 milioane de dolari mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Venitul pe segmentul operational a reflectat un volum mai mare precum si un raport pret/mix mai bun cu pana la 361 milioane de dolari, care aproape ca a compensat cele 385 milioane de dolari rezultate din cresterea costurilor la materiile prime (352 milioane de dolari net rezultate din actiunile de reducere a costurilor).
Venitul net al Goodyear pe primul trimestru al anului 2011 a fost de 103 milioane de dolari (42 centi per actiune), comparativ cu pierderea neta de 47 milioane de dolari (19 centi per actiune) din acelasi trimestru al anului 2010. Toate sumele exprimate per actiune sunt aproximate.
Primul trimestru al anului 2011 a inclus taxe totale de 18 milioane de dolari (7 centi per actiune) datorate rationalizarii si deprecierii accelerate si costuri in valoare de 6 milioane de dolari (2 centi per actiune) legate de alte taxe si impozite discrete. Toate sumele sunt exprimate dupa calcularea impozitelor si taxelor implicate.
Rezultatele pe diversele segmente de afaceri
America de Nord    T1
(in milioane)    2011    2010
Unitati de anvelope    17,1    15,2
Vanzari    $2.307    $1.779
Venitul (pierderea) pe segmenul operational    $40    $(14)
Rezerva pe segmenul operational    1,7%    (0,8)%
Vanzarile pe primul trimestru al subsidiarei America de Nord au crescut cu pana la 30 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 2,3 miliarde de dolari, un record pentru acest trimestru. Vanzarile au reflectat o crestere cu 13 procente a volumului de unitati si un raport pret/mix imbunatatit, ceea ce a condus la o crestere cu 12 procente a venitului per anvelopa, excluzand de aici impactul rezultat din tranzactiile la cursul de schimb valutar, comparativ cu primul trimestru al anului 2010. Volumul pentru Echipare Originala a crescut cu pana la 8 procente. Cel al anvelopelor pentru inlocuire a crescut cu pana la 14,5 procente. Vanzarile au fost pozitiv influentate de 210 milioane de dolari obtinuti din cresterea vanzarilor in unitatile de afaceri conexe, cum ar fi vanzarile din industria chimica.
Venitul pe segmentul operational in primul trimestru al anului 2011 de 40 milioane de dolari a fost cu pana la 54 milioane de dolari mai bun fata de aceasi perioada a anului trecut. Acest trimestru al lui 2011 a fost influentat de 120 milioane de dolari rezultati din costuri mai mari la materiile prime, care aproape au fost compensate de un raport pret/mix mai bun cu pana la 116 milioane de dolari. Costurile fixe ce si-au revenit gratie unei productii mai mari au contribuit cu 43 milioane de dolari la venitul pe segmentul operational. Impactul favorabil de 18 milioane de dolari, datorita unui volum mai mare, precum si costurile mai mici pentru pensii si actiunile de reducere a costurilor au contribuit, de asemenea, la un venit mai mare pe segmentul operational, in timp ce cheltuielile mai mari pe dividente au compensat aceasta crestere.
Europa, Orientul Mijlociu si Africa     T1
(in milioane)    2011    2010
Unitati de anvelope    19,7    18,4
Vanzari    $1.959    $1.529
Venitul pe segmentul operational    $153    $109
Rezerva pe segmentul operational    7,8%    7,1%
Vanzarile pentru primul trimestru in regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa au crescut cu 28 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut pana la 2 miliarde de dolari, un record pentru vanzarile inregistrate in acest trimestru. Vanzarile au reflectat o crestere cu 7 procente a volumului de unitati de anvelope, o performanta solida a raportului pret/mix si un curs de schimb valutar favorabil. Volumul unitatilor pentru Echipare Originala a crescut cu 6 procente. Cel al unitatilor pentru inlocuire a crescut cu pana la 7 procente. Venitul per anvelopa pentru primul trimestru al anului in curs a crescut cu 17 procente in 2011 comparativ cu 2010, excluzand de aici tranzactiile la cursul de schimb valutar.
Venitul pe segmentul operational in primul trimestru al anului 2011 de 153 milioane de dolari a fost cu 44 milioane de dolari peste cel de anul trecut. Primul trimestru al anului 2011 a fost impactat de o crestere cu 146 milioane de dolari a costurilor la materiile prime, care a compensat cresterea cu 124 milioane de dolari obtinuta dintr-un raport pret/mix imbunatatit. Costurile fixe, care si-au revenit datorita unui nivel al productiei mai mare, au contribuit cu 34 milioane de dolari la venitul pe segmentul operational. Impactul de 23 de milioane de dolari al volumului mai mare, precum si actiunile de reducere a costurilor au contribuit la un venit mai mare pe segmentul operational.
America latina    T1
(in milioane)    2011    2010
Unitati de anvelope    4,9    5,1
Vanzari    $585     $478
Venitul pe segmentul operational    $67    $76
Rezerva pe segmentul operational    11,5%    15,9%
Vanzarile pe primul trimestru al lui 2011 al subsidiarei America Latina  a crescut cu 22 de procente fata de anul trecut, cu pana la 585 milioane de dolari, un record pentru orice alt trimestru. Volumul de unitati pentru Echipare Originala a crescut cu 10 procente. Cel al unitatilor pentru inlocuire a scazut cu 11 procente. Venitul per anvelopa in primul trimestru a crescut cu 21 de procente in 2011 fata de 2010, excluzand de aici impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar.
Venitul pe segmentul operational in primul trimestru de 67 milioane de dolari a scazut cu 9 milioane de dolari fata de anul trecut. Raportul pret/mix imbunatatit cu 77 milioane de dolari a compensat peste asteptari cele 49 milioane de dolari rezultate din cresterea costurilor la materiile prime. Venitul pe segmentul operational a fost negativ influentat de o depreciere de 8 milioane de dolari fata de perioadele anterioare si de o crestere a taxelor cu 5 milioane de dolari, precum si de un volum mai mic de pana la 7 milioane de dolari si de impactul inflatiei costurilor.
Asia Pacific     T1
(in milioane)    2011    2010
Unitati anvelope    5,1    5,2
Vanzari    $551     $484
Venitul pe segmentul operational    $67    $69
Rezerva pe segmentul operational    12,2%    14,3%
Vanzarile pe primul trimestru al subsidiarei Asia Pacific a crescut cu 14 procente fata de anul trecut pana la 551 milioane de dolari, un record pentru acest trimestru. Volumul de unitati pentru Echipare Originala s-a plafonat, in timp ce cel pentru inlocuire a scazut cu 4 procente. Venitul per anvelopa pentru primul trimestru a crescut cu 8 procente in 2011 fata de 2010, excluzand de aici impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar. Tranzactiile la un curs de schimb favorabil au crescut vanzarile cu pana la 36 milioane de dolari.
Venitul pe segmentul operational pe primul trimestru de 67 milioane de dolari a fost cu 2 milioane de dolari mai scazut decat anul trecut. Primul trimestru al anului 2011 a fost influentat de un raport pret/mix de produs imbunatatit de 44 milioane de dolari, care au compensat peste asteptari cele 37 de milioane de dolari rezultate din cresterea costurilor la materiile prime. Venitul pe segmentul operational a fost de asemenea influentat de 7 milioane de dolari rezultate din costurile legate de deschiderea unei noi unitati de productie in China.

Previziuni
Goodyear se asteapta ca industria de anvelope la nivel global sa creasca in 2011. Compania se asteapta acum ca toate volumele sale de unitati sa creasca in continuare cu 3 pana la 5 procente. In America de Nord, industria pe segmentul de inlocuire a anvelopelor de consum se asteapta sa creasca cu 2 pana la 4 procente, in timp ce pe partea de Echipare Originala cresterea se asteapta sa fie de 5 pana la 10 procente. Pentru anvelope de inlocuire pe segmentul comercial cresterea se asteapta sa fie de 6 pana la 10 procente, iar pentru Echipare Originala cresterea va fi de 40 pana al 50 de procente.
In Europa, cresterea pe segmentul anvelopelor de consum pe piata de inlocuire este estimata undeva intre 4 si 6 procente, in timp ce pentru Echipare Originala se asteapta o crestere de 4 pana la 8 procente. Pentru anvelopele de inlocuire pe segmentul comercial cresterea va fi intre 7 si 11 procente, iar pe segmentul Echiparii Originale cresterea va fi cu aproximativ 50 de procente.
Goodyear anticipeaza o crestere a costurilor la materiile prime pentru perioada ramasa din 2011 de 25-30 de procente comparativ cu anul anterior.

Anumite informatii prezentate in acest comunicat pot necesita declaratii ulterioare pentru scopuri ce tin de prevederile sigurantei muncii a The Private Securities Litigation Reform articolul pe 1995. Exista o diversitate de factori, multi dintre ei fiind dincolo de controlul nostru, care ne pot afecta operatiunile, performanta, strategia de afaceri si rezultatele si care pot influenta actualele rezultate si pot fi diferite de asumptiile, asteptarile si obiectivele exprimate in orice alte afirmatii ulterioare. Acesti factori includ, dar nu se limiteaza doar la acestia: actiuni si initiative intreprinse de actuali si potentiali competitori; cresteri ale pretului platit pentru materia prima si energie; abilitatea noastra de a realiza economiile anticipate si beneficiile operationale din initiativele noastre de reducere de cost sau de a implementa cu succes alte initiative strategice; daca vor fi sau nu intalnite alte contingente si cerinte impuse de Voluntary Employees’ Beneficiary Association (VEBA) de a asigura beneficii pentru asigurarea sanatatii pentru actuale si viitoare persoane retrase din campul muncii;  potentiale consecinte adverse ale unor litigii in care e implicata compania; obligatii de finantare a planului de pensionare; precum si efectele unor factori mai generali precum schimbarile generale din piata sau ale conditiilor economice sau legislative, la nivel de reglementari si politici publice. Factori aditionali sunt discutati in clasarile noastre cu Comisia de Securitate si Schimb, incluzand aici raportul nostru anual de tip Form 10-K, in rapoartele trimestriale de tip Form 10-Q si rapoartele curente de tip Form 8-K.  In plus, orice alta afirmatie reprezinta estimarea noastra pentru momentul actual si nu ar trebui inteleasa ca reprezentand estimari pentru date ulterioare. In timp ce putem alege sa reinnoim afirmatiile in viitor, in mod special renegam orice obligatie de a o face, chiar daca estimarile noastre se schimba.   

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajati si isi fabrica produsele in 55 de unitati de productie in 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg se lupta sa dezvolte produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie. Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *