• Știri

Vanzarile Goodyear din cel de-al doilea trimestru al anului 2014 au fost de 4,7 miliarde de dolari. In comparatie cu cele 4,9 miliarde de dolari obtinute anul trecut. Volumele de unitati de anvelope au totalizat 40,6 milioane de unitati in cel de-al doilea trimestru al anului 2014. Valoarea fiind cu pana la 3% mai mult fata de 2013. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu pana la 6%. Aceasta reprezentand o crestere in toate cele patru regiuni de afaceri ale noastre. Volumul de unitati pentru echipare originala a scazut cu 4 procente. Scaderea fiind mai accentuata in primul rand in America Latina.

Goodyear raporteaza castiguri record

Compania a raportat un venit pe segmentul operational de 460 de milioane de dolari. Suma fiind obtinuta in cel de-al doilea trimestru al anului 2014. Acesta a fost mai mare cu pana la 7 procente fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cresterea a fost determinata de o imbunatatire semntificativa in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, ceea ce a compensat peste asteptari o usoara incetinire de pe pietele emergente. Subsidiara din America de Nord a continuat sa performeze la niveluri record cu rezerve pe segmentul operational de peste 10%.

Goodyear raporteaza castiguri record


Venitul net record obtinut de Goodyear in cel de-al doilea trimestru al anului 2014 a fost de 213 milioane de dolari. Excluzand anumiti itemi importanti, venitul net ajustat a fost de 225 de milioane de dolari (80 de centi per actiune). Sumele exprimate per actiune au fost aproximate.
Pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2013, venitul net disponibil actionarilor comuni a fost de 181 de milioane de dolari (67 de centi per actiune). Excluzand anumiti itemi importanti, venitul net ajustat a fost de 209 milioane de dolari (76 de centi per actiune). Sumele exprimate per actiune au fost aproximate.

Anul la zi

Vanzarile Goodyear pe primele sase luni ale anului 2014 au fost de 9,1 miliarde de dolari. Valoarea fiind cu cu 6 procente mai putin fata de aceeasi perioada a anului 2013. Volumele de unitati de anvelope au totalizat 80,6 milioane de unitati in prima jumatate a anului 2014. Inregistrandu-se cu 2 procente in crestere fata de 2013. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 4 procente. Volumul de unitati de anvelope pentru echipare originala a scazut cu 3 procente.

Venitul pe segmentul operational al companiei obtinut in prima jumatate a anului de 833 de milioane de dolari. Suma a fost in crestere cu 14 procente fata de anul trecut si un record pentru aceasta perioada. Venitul pe segmentul operational la zi reflecta volume si castiguri in crestere in America de Nord si in Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Acestea au compensat peste asteptari castigurile mai scazute de pe pietele emergente.

Venitul net al Goodyear pentru anul in curs, disponibil actionarilor comuni, de 155 de milioane de dolari (58 de centi per actiune) este in scadere fata de cei 206 de milioane de dolari (79 de centi per actiune) obtinuti in prima jumatate a anului 2013. Toate sumele exprimate per actiune au fost aproximate.

Pentru mai multe explicatii a se vedea nota de la sfarsitul acestui comunicat si tabelul reconcilierilor pentru venitul pe segmentul operational, numerarul liber pentru operatiuni, si venitul net ajustat, ce reflecta impactul anumitor itemi importanti de pe trimestrele din 2014 si respectiv 2013.

Rezultate pe subsidiare

Vanzarile in subsidiara America de Nord in cel de-al doilea trimestru al anului 2014 au scazut cu 7 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2 miliarde de dolari. Vanzarile reflecta o crestere de 3 procente a volumului de unitati, compensata de vanzarile mai scazute in zona de afaceri cu produse chimice si de un raport mai mic pret/mix. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 6 procente. Volumul de unitati pentru echipare originala a scazut cu 4 procente.
Venitul pe segmentul operational pe cel de-al doilea trimestru al anului 2014 de 208 milioane de dolari a fost cu 2 procente imbunatatit fata de aceeasi perioada a anului trecut si un record pentru orice trimestru. Imbunatatirea a fost determinata de un volum mai mare de anvelope pentru inlocuire.

Vanzarile in subsidiara Europa, Orientul Mijlociu si Africa pe cel de-al doilea trimestru al anului au crescut cu 3 milioane de dolari fata de aceeasi perioada a anului trecut la 1,6 miliarde de dolari. Vanzarile reflecta o crestere de 3 procente a volumului de unitati si tranzactii la un curs de schimb valutar favorabil, partial compensate de un raport pret/mix nefavorabil. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 4 procente. Volumul de unitati pentru echipare originala s-a plafonat.

Volum mare de anvelope

Venitul pe segmentul operational pe cel de-al doilea trimestru al anului 2014 de 117 milioane de dolari a fost cu 66 de milioane de dolari peste nivelul inregistrat in anul precedent datorita unui volum mai mare de anvelope si a actiunilor de reducere a costurilor, incluzand aici economiile realizate prin inchiderea unei unitati de productie in Amiens, Franta.

Vanzarile subsidiarei Amercia Latina in cel de-al doilea trimestru al anului au scazut cu 8 procente fata de aceeasi  perioada a anului trecut, la 489 de milioane de dolari. Vanzarile reflecta o scadere cu 2 procente a volumului de unitati de anvelope si tranzactii la un curs de schimb valutar nefavorabil, compensate partial prin imbunatatirea raportului pret/mix. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 13 procente. Volumul de unitati de anvelope pentru inlocuire a crescut cu pana la 13 procente. Volumul de unitati de anvelope pentru echipare originala a scazut cu 33 de procente, in primul rand in Brazilia.

Provocari continue

Venitul pe segmentul operational din al doilea trimestru, de 59 de milioane de dolari, a scazut cu 28 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut in primul rand din cauza efectelor date de provocarile continue din mediul operational din Venezuela, a cresterilor de cost inflationare, a volumelor pentru echipare originala mai scazute si a costurilor legate de extinderea unei unitati de productie in Brazilia, compensate partial de un raport favorabil pret/mix.

Vanzarile subsidiarei Asia Pacific in cel de-al doilea trimestru al anului au scazut cu 7 procente fata de anul trecut la 543 de milioane de dolari. Vanzarile au reflectat o crestere de 5 procente in volumul de unitati de anvelope, crestere compensata de un raport pret/mix nefavorabil si de tranzactii la un curs de schimb valutar  nefavorabil. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 4 procente. Volumele de unitati pentru echipare originala au crescut cu 6 procente.

Venitul pe segmentul operational obsinut in cel de-al doilea trimestru al anului, de 76 de milioane de dolari, a scazut cu 17 procente fata de anul trecut, scadere determinata de o slabire a cererii pe piata de anvelope OTR, precum si de tranzactii la un curs de schimb valutar nefavorabil.

Perspectiva

Compania si-a reafirmat obiectivele financiare pentru perioada 2014-2016, printre care se numara:

– Venitul pe segmentul operational a crescut cu 10 pana la 15 procente per an,

– Numerarul liber anual pozitiv rezultat din operatiuni si.

– o datorie ajustata la rata EBITDAP dela 2.0x la 2.1x.

In plus, compania continua sa se astepte la o crestere cu doua pana la 3 procente a volumului de unitati de anvelope in 2014 fata de 2013. Dividentele comune rezultate din actiuni

Compania a platit un divident trimestrial de 5 centi per actiune unui actionar la data de 2 iunie 2014. Directorii au declarat ca dividentul trimestrial de 6 centi per actiune ce urma sa fie pliatit pe 2 septembrie 2014 va fi platit la 1 august 2014.

Rascumpararea actiunilor de la actionari

Compania a rascumparat 1.150.000 actiuni de la actionarii sai obisnuiti la un pret mediu de 26,56 de dolari in decursul celui de-al doilea trimestru.Ca parte a programului sau de rascumparare de actiuni in valoare de 450 de milioane de dolari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *