• Știri

Zile ploioase, drumuri alunecoase, ceata si întuneric atat dimineata devreme, cat si seara târziu: iată numai cateva aspecte negative ale vremii de toamna pe care cei care se deplasează pe strada trebuie sa le aiba in vedere, indiferent daca sunt la volan, daca merg pe jos sau sunt pe bicicleta. Din cauza vizibilitatii scazute, cele mai multe coliziuni dintre masini si pietoni au loc toamna si iarna. Acesta este unul din motivele pentru care Goodyear introduce o nouă campanie de constientizare prin care atrage atentia pietonilor asupra necesitatii de a purta accesorii reflectorizante, acestea putand preveni un accident si astfel putand salva vieti.

In Uniunea Europeana, in jur de 30.000 de oameni mor anual pe stradă. 40% dintre victime sunt participanti la trafic vulnerabili: pietoni, biciclisti, conducatori de mopede sau motociclisti. Majoritatea dintre aceste accidente grave se intamplă la inceputul iernii, preponderent dimineata si seara. Acestea sunt momentele in care oricine se miscă pe strada, pe marginea drumului sau prin locurile special amenajate pentru pietoni, este expus riscului de a nu fi vazut de conducatorii auto aflati în trafic. Atat masinile, cat si bicicletele sunt obligate sa aiba lumini. Pietonii, desi sunt considerati cei mai vulnerabili participanti la trafic, nu sunt supusi unei astfel de obligatii. De mai bine de cativa ani, proiectele derulate de Goodyear Dunlop Tires au venit în sprijinul cresterii sigurantei tuturor participantilor la traficul rutier. In această toamnă, Goodyear lansează noua campanie centrată pe imbunatatirea vizibilitatii pietonilor in trafic prin incurajarea purtarii de accesorii reflectorizante. „Multi oameni nu realizeaza riscul potential la care se expun atunci când de deplasează pe stradă. Multi dintre ei se angajează in traversare pe trecerea de pietoni fara sa se gandeasca. Fiecare pieton ar trebui sa stie ca faptul de a purta haine închise la culoare ii face aproape invizibili pentru conducătorii auto aflati în trafic. Dacă conducatorul auto nu-i vede la timp, acesta poate sa nu reactioneze suficient de repede pentru a-i evita pe pietoni in sigurantă”, a precizat Raluca Botan, Marketing Manager CEE.
Distanta de franare pe carosabil uscat este de aproximativ 40 de metri, unui conducător auto ce rulează cu 90 de km la ora fiindu-i necesari 38 de metri (adică 1,5 secunde) pentru a constientiza pericolul si pentru a reactiona. De aceea, este foarte important pentru conducatorii auto sa vadă pietonii si biciclistii la timp. Acest scop poate fi foarte bine deservit de accesoriile reflectorizante care pot reflecta lumina farurilor de la o distanta mai mare de 200 de metri.

 

Prin intermediul acestei campanii, Goodyear declara, la nivel international, ziua de 22 octombrie, Ziua Sigurantei Rutiere. În cadrul campaniei Goodyear Safety Day, in mai multe tari din Europa vor fi distribuite materiale informative ce au in vedere promovarea accesoriilor reflectorizante, iar în Ljubljana, Slovenia si Praga, Republica Ceha, va fi organizat un scurt flashmob. Dansatori profesionisti vor purta veste reflectorizante astfel incat să poate fi vazuti din orice punct al pietelor centrale din cele doua mari orase europene si sa atraga astfel atentia publicului asupra importantei acestui subiect.

In cadrul campaniei Goodyear Safety Day, pana la 1 noiemebrie, in Romania vor fi distribuite materiale informative privind riscul mare de accidente la care se supun cei care nu adoptă un comportament de preventie in traficul rutier, precum si materiale video si testimoniale prin care conducatorilor auto, motociclistilor, conducatorilor de mopede, biciclistilor, pietonilor si altor participanti la trafic le sunt impartasite experiente si le sunt oferite sfaturi pentru a-si creste siguranta in traficul rutier.

„In Romania, Goodyear desfasoara deja din 2012 o campanie intensa de preventie in randul celor mici, prin incurajarea purtarii hainelor colorate si a materialelor reflectorizante de la varste foarte mici. In cadrul proiectul Goodyear Pentru Siguranta Celor Mici, Goodyear a dezvoltat in 2013 un parteneriat cu asociatia De-a Arhitectura, prin care promoveaza spiritul civic si siguranta in traficul urban in randul elevilor de clasa a III-a si a IV-a”, a mai precizat Raluca Botan. „In acest an, targetul nostru este de peste 3.500 de copii, cu varsta de 9-10 ani, care sa aiba acces la informatii complete legate de cum se pot proteja in trafic. Dintre acestia, 750 sunt numai in Bucuresti”, a încheiat aceasta.

Pentru Ziua Sigurantei Rutiere, Goodyear a pregatit, de asemenea, un joc educativ pentru smartphone si tableta destinat celor mici, numit Goodyear Kids Safety. Aplicatia va ajuta copiii sa exerseze regulile de baza ale sigurantei rutiere si sa deprinda comportamentul sigur in trafic, precum traversarea strazii pe culoarea verde a semaforului sau purtarea vestelor reflectorizante si a altor accesorii reflectorizante. Jocul poate fi descarcat gratuit din AppStore sau GooglePlay Store.     

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *