• Știri

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare si livrare si chiar gestionare website, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare si urmarire a comenzilor. Cu sediul central in Brasov, Frisbo detine o infrastructura de 1.400 de metri patrati din care isi propune sa deserveasca mai multe magazine online.

Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din Romania, activa pe piata din februarie 2014, a rulat in primele 6 luni de activitate comenzi online de peste 500.000 euro si a ajuns la un portofoliu de circa 10 clienti, predominant din zona de fashion si a produselor de ingrijire. Compania estimeaza sa atraga, pana la finalul anului, un total de 12 clienti, atat din tara precum si din strainatate, vizand in special retailerii interesati sa vanda pe piata din Romania.

Compania gestioneaza, deja, procesele operationale si logistice a 10 business-uri din tara, localizate in orase precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Brasov, Zalau, Sibiu si Oradea, dar si din afara, din tari precum Germania si Republica Moldova, care urmeaza sa vanda online in Romania.

„Modul in care am inceput sa crestem si sa fim perceputi de comercianti ne confirma faptul ca e-fulfillmentul este un serviciu necesar in online-ul romanesc, mai ales daca ne raportam la startup-uri si la retailerii straini care vor sa vanda in Romania si, din motive evidente, prefer sa o faca online”, declara Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, in present, depozitul Frisbo din Brasov, cu o capacitate integral de 1.400 de metri patrati, este ocupat in proportie de 20% si pregateste pentru livrare o medie de cateva sute de comenzi pe zi. Serviciul de e-fulfillment a livrat, in total, de la momentul lansarii, mai bine de 100.000 de produse cumparate online.

„Clientii sunt tot mai deschisi la ideea de e-fulfillment, un serviciu care le usureaza extraordinar activitatea de zi cu zi, permitandu-le, contra unui cost fix, simplu de urmarit, sa se concentreze exclusiv pe cresterea magazinului, in termeni de pozitionare, marketing si produse comercializate. Un alt avantaj extrem de important al externalizarii prin e-fulfillment este reducerea semnificativa a costurilor operationale, care, automat scad cu pana la 50%”, adauga CEO-ul Frisbo.

Beneficiul utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este transformarea costurilor operationale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau chiar gestionarea siteului intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc.

Efectele transformarii costului logistic in unul fix, predictivil, se vad si la nivelul pretului de vanzare al produsului. Conform specialistilor Frisbo, un control amanuntit al costurilor operationale este esential pentru competitivitatea comerciantilor online, acestea riscand sa ajunga si pana la 15% din pretul final al produselor comercializate.

Frisbo, platforma de e-fulfillment care preia tot procesul operational si logistic al magazinului online, estimeaza un rulaj total de 1 milion de euro pentru clientii din portofoliu, pana la finalul anului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *