- Știri
“Ne intrebam daca este loc pentru un brand low-cost precum Dacia in lumea Fiat.”, a spus Marchionne.
Fiat dispune de capacitate de productie excedentara la fabricile italiene. Marchionne a explicat ca fabricarea in Italia a unei masini care s-ar vinde in Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabila.
Seful Fiat a aratat ca Fiat analizeaza in prezent capacitatea de productie a grupului in afara Europei. Scopul este de a vedea daca brandul low-cost ar fi viabil.
Fiat a analizat lansarea unui model low-cost in ultimii cinci ani. Nu a concretizat proiectul intrucât conducerea s-a temut ca planul de afaceri nu ar fi profitabil.
Intre numele luate in considerate pentru brand a fost si Innocenti, o marca italiana cumparata de Fiat in 1990. Alte optiuni au fost o combinatie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de baza, precum ABC sau 123.
Proiectul low-cost a revenit in discutii. In timp ce Fiat promoveaza o politica de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.
Si alti producatori lanseaza sau se gândesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe piete emergente precum China si India, sau cea pentru “masini de criza” in Europa marcata de austeritate.
Nissan va comercializa marca revitalizata Datsun in Rusia, India si Indonezia, din 2014
Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat luna trecuta, la salonul auto de la Detroit, ca o decizie privind lansarea unei masini ieftine pentru pietele emergente va fi luata in acest an. Potrivit unor surse, pretul masinii va fi de 5.000-10.000 de euro, iar productia ar putea avea loc in China.
In pofida pretului mic de retail, Dacia este o sursa importanta de venit pentru Renault. Morgan Stanley estimeaza ca Dacia are o marja operationala de 9%, intâlnita mai mult la producatorii auto premium, se arata in articolul Automotive News Europe.
Sursa foto: Mediafax