• Știri

Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADR) urma sa cheltuiasca 149 milioane dolari, CFR 75 milioane dolari, iar Metrorex un million dolari, conform acordului semnat in 2005 pentru urmatorii patru ani.

Potrivit notei de fundamentare a ordonantei pentru ratificarea acordului de imprumut, postata pe site-ul Ministerului de Finante, banii ar fi trebuit sa fie investiti in imbunatatirea eficientei cailor ferate, reducerea costurilor totale ale transporturilor, imbunatatirea sigurantei rutiere, reducerea impactului negativ al congestionarilor traficului si poluarii in marile orase.

Tragerile din imprumut ar fi trebuit sa se epuizeze pana la 31 iulie 2009, dar Ministerul Transporturilor a cerut, in iunie 2009, o prelungire cu doi ani a acordului. BIRD a acceptat o amanare de jumatate de an doar pentru finalizarea proiectelor incepute pentru care existau contracte semnate. Suma necontractata la acea data, de 120 milioane de euro, a fost anulata. Astfel, 75 milioane dolari pentru CNADR si 45 milioane dolari pentru CFR au fost pierdute.

Ulterior, potrivit regulamentului intern, BIRD a permis continuarea efectuarii de plati pentru alte patru luni, respectiv pana la 30 aprilie 2010. Chiar si asa, valoarea finala a tragerilor a fost mai mica de 105 milioane dolari, cat ramasese dupa anularea sumei de 120 milioane dolari, in iunie 2009.

In cele din urma, CNADR a cheltuit 55 milioane dolari, CFR 26 milioane dolari, iar Metrorex 989 mii dolari. In total, suma investita a reprezentat putin peste o treime din valoarea imprumutului aprobat de BIRD: 82 din 225 de milioane dolari. capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *