- Știri
Coridorul IV incepe in Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta.
In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si continuandu-se pana la Istanbul.
„In aceasta saptamana vor fi lansate patru proceduri de licitatie pentru adjudecarea contractelor de proiectare si executie pentru Coridoul IV”, a declarat Daniela Draghia, director general adjunct proiecte cu funantare exrterna in cadrul CNADNR, la un forum privind infrastrructuta, dezvoltarea urbana si arhitectura de interior.
Respectivele sectoare sunt Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu si vor avea o perioada de proiectare de sase luni, investitia urmand sa fie realizata in 24 de luni.
„In urma prioritizarii proiectelor pe Coridorul IV, la sfarsitul lui 2012 va fi finalizata 50% din constructie, la sfarsitul lui 2014 aproximativ 70%, si integral la finele anului 2020”, a afirmat directorul CNADNR.
In prezent de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucuresti-Cernavoda si se afla in diferite stadii de executie sectorele Arad-Timisoara si Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si Constanta.
Prezent la eveniment, secretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, Eusebiu Pistru, a afirmat ca pana in 2013 se vor da in folosinta 530 de kilometri de autostrada si 800 de kilometri de drumuri nationale modernizate.
El a afirmat ca „prioritatea zero” a MTI este Coridorul IV Pan-European.
Pe de alta parte, el a spus ca, in acest moment, bugetul MTI duce lipsa de resurse financiare, iar fondurile care vor fi alocate anul viitor pentru autostrada Transilvania, care nu face parte din Coridorul IV, vor fi putine.
„In acest moment, pentru 2011, pentru Autostrada Transilvania cautam posibilitati de finantare”, a explicat Pistru.
Autostrada Transilvania, care leaga localitatea Bors de Brasov este finantata numai de la bugetul de stat. mediafax.ro