- Știri
Saptamana trecuta, Anca Boagiu a mentionat ca refuzul constant de a continua lucrarile si ideea de a cere sume suplimentare pentru ceva ce nu s-a executat nu sunt justificari pentru intarzierea lucrarilor la tronsonul Cernavoda-Medgidia, iar contractul va fi reziliat daca nu se vor aduce corecturile necesare. CNADNR a notificat, pe 21 martie, compania Colas, cu privire la aceste probleme.
CNADNR a anuntat ca societatea Colas SA risca rezilierea contractului incheiat pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia daca nu remediaza deficientele pana la data de 15 aprilie 2011.
Pe de alta parte, reprezentantii constructorului sustin ca tronsonul Cernavoda – Medgidia, care ar fi trebuit sa fie dat in folosinta in vara acestui an va mai astepta, intrucat Colas a primit amplasamentul din partea CNADNR in iulie 2010, cu un an mai tarziu decat scria in contract.
Neintelegerile cu Colas au fost anuntate de ministrul Anca Boagiu, care sustine ca francezii cer circa opt milioane de euro pentru a finaliza lucrarile, nu au prezentat proiectul tehnic la timp, pe langa intarzierile in constructie, iar asta ar putea duce la rezilierea contractului.
Masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmei in indeplinirea obligatiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare si executie a obiectivului mentionat, slaba mobilizare a echipamentelor in santier, precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea sa tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut.
Am putea asista la o noua amanare
Daca acest contract va fi reziliat, atunci autostrada nu va putea fi inaugurata la cheie nici macar in 2012, termenul anuntat de catre autoritati.
Autostrada Bucuresti – Constanta reprezinta unul dintre cele mai indelungate proiecte de autostrada din istorie, iar anul 2011 nu va aduce finalizarea obiectivului, din cauza acelorasi probleme, care, de la inceputul anilor ’80, impiedica darea in folosinta, de la vestigii istorice la studii de fezabilitate prost realizate, neintelegeri cu constructorii si lipsa finantarii. evz.ro