• Logistică

Continental ar putea vinde divizia ContiTech, unul dintre cei mai mari furnizori internaționali de produse din plastic şi cauciuc. Grupul german are, în prezent, 19.000 de angajați în România, dintre care peste o treime sunt ingineri și informaticieni. În perioada 1999 – 2022 Continental a investit peste 2,2 miliarde de euro în activităţile din țara noastră.

Divizia ContiTech se află într-o reorganizare a activității. Grupul german vizează o concentrare mai mare către componentele necesare mașinilor electrice și hibride. Christian von Albrichsfeld, Managerul General Continental România, spune că planul de reorganizare nu va duce la disponibilizări.

„În cazul nostru, categoric, nu va exista o reducere a numărului de angajați odată cu electrificarea mașinilor. Continental deja nu mai dezvoltă și produce multe elemente pentru mașini cu ardere internă. La ContiTech mai facem câteva lucruri, precum curele sau furtunuri, însă acolo vom reuși să facem o restructurare care nu va afecta numărul de locuri de muncă. Însă tot ceea ce cercetăm, dezvoltăm și producem este gândit astfel încât să poată fi folosit fie atât pentru mașini termice cât și electrice, fie strict pentru electrice. Deci, în privința angajaților nu vom fi afectați de electrificarea mașinilor.”, declara Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.

19.000 de angajați în unitățile din Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Iaşi și București

În România, grupul Continental are, în present, 19.000 de angajați în unitățile sale din Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Iaşi și București. Divizia ContiTech este compusă în România dintr-un centru de cercetare – dezvoltare și o uzină aflate la Timișoara, precum și o a doua facilitate de producție la Carei. Anterior, ContiTech avea și o a treia uzină, la Nădab, însă activitatea acesteia a fost transferată în 2021 la Carei.

Industria migrează către vehiculele electrice

Bogdan Ureniuc, directorul general al unităților de producție din Nădab și Carei, spune că volumul vânzărilor „pentru sistemele de inducție a aerului și sistemele de răcire și încălzire scade constant din cauza migrării industriei auto către vehicule electrice. Astfel, căutăm noi soluții inovatoare care să ne permită noi oportunități de colaborare. Consolidarea dintre cele două zone de producție din Nădab și Carei este un mare pas înainte. Prin aceasta vrem să ne menținem cele mai moderne și competitive atuuri, să realizăm o creștere profitabilă și să ne întărim poziția din sectorul de producție a furtunurilor auto.”

Sursă foto: https://www.continental.com/en/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *