- Știri
„Sunt adeptul sloganului ‘Poluatorul plateste’, deci inclusiv pentru Euro 5, care va deveni obligatoriu, trebuie sa platim. Cine polueaza plateste, cine polueaza mai putin plateste mai putin. Sunt de acord cu ideea ca taxa auto pentru motorizarile Euro 5 a fost introdusa si pentru a putea creste in algoritmi de calcul pentru masinile second hand Euro 4, Euro 3 etc”, a afirmat Stroe.
Intrebat ce parere are despre intrarea pe piata romaneasca a unui al treilea producator de automobile, Stroe a mentionat ca nu vorbeste despre acest lucru decat daca are date concrete.
In urma cu doua saptamani, Ministerul Mediului a anuntat ca de la data de 1 ianuarie 2011 taxa auto va fi platita si pentru masinile cu motorizare Euro 5, pentru ca si acestea polueaza.
Ministerul Mediului a propus, deocamdata, ca la Euro 5 sa fie achitata o taxa de 116 euro pentru masinile noi, de 91 de euro pentru cele vechi de doi ani, in cazul unei motorizari de 1.100 cmc. Taxa se va ridica la 680 de euro pentru masinile noi si 618 euro pentru cele vechi de doi ani, in cazul autoturismelor cu 2.000 cmc. In cazul celor cu motor de 3.000 cmc, noua taxa auto va fi de 2.160 euro pentru cele noi, respectiv de 1.706 pentru cele vechi de doi ani.
Ministerul Mediului lucreaza la o facilitate suplimentara pentru masinile hibrid si electrice, astfel incat acestea sa nu plateasca taxa de prima inmatriculare. ziare.com