• Naval

Recent, Constanța South Container Terminal a făcut public anunțul semnării unui contract de finanțare esențial pentru proiectul intitulat „Construire Terminal Multimodal cu Platformă Portuară, Anexe Tehnice, Împrejmuire, Rețele Edilitare Exterioare, Branșamente la Rețele Edilitare și Organizare Șantier în Zona de Dezvoltare D pe MOL II-S Port Constanța Sud”.

Această inițiativă urmărește consolidarea operațiunilor desfășurate în cadrul terminalului specializat pentru containere și al terminalului RO-RO& Project Cargo. Platforma multimodală are ca scop mai mult decât susținerea operațiunilor existente în cadrul terminalului special amenajat pentru containere.

Vizează și extinderea capacității de depozitare și manipulare a bunurilor și mărfurilor în zona de dezvoltare a terminalului Constanța South Container Terminal, zona D. Suprafața totală a acestei platforme se va întinde pe aproximativ 119.000 de metri pătrați, consolidându-se astfel infrastructura portuară și facilitând fluxurile de mărfuri în regiune.

Valoarea totală a proiectului se ridică la aproximativ 260 de milioane de lei, din care 155 de milioane de lei reprezintă finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene. Proiectul beneficiază și de cofinanțare din Fondul European de Dezvoltare Regională prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare, 2014-2020, iar implementarea sa este planificată până la 31 decembrie 2023.

Constanța construiește o nouă platformă multimodală

Structurile planificate pentru dezvoltare în cadrul proiectului includ o platformă de depozitare, o platformă de manevrare și o zonă de așteptare pentru încărcarea autocamioanelor, împrejmuirea spațiului platformei, o cabină pentru poartă, facilități pentru stingerea incendiilor (hidranți exteriori), instalații de alimentare cu apă menajeră rece, rețele de alimentare cu energie electrică și iluminat, analiză pluvială și un sistem de supraveghere prin televiziune cu circuit închis.

Una dintre caracteristicile cheie ale platformei este o rampă de acces care va facilita intrarea directă a utilajelor de operare în platformele autocamioanelor, generând astfel o creștere de capacitate de până la 50%. Cornel Peleanu, managerul de proiect pentru Mediafax, a declarat:

“Vom putea opera în acest mod circa 100 de camioane zilnic, reprezentând mărfuri containerizabile.”

Contextul în care se desfășoară această investiție este deosebit de important pentru sectorul transporturilor din România, care se află într-un proces accelerat de dezvoltare. Portul Constanța este în prezent cel mai important nod maritim din Uniunea Europeană în Marea Neagră, iar investiția în această platformă multimodală este văzută ca un demers strategic pentru a satisface cerințele în creștere ale fluxurilor de mărfuri către centrul și estul Europei.

Constanța South Container Terminal face parte din grupul DP World, una dintre cele mai mari companii portuare din lume. Se estimează că investițiile în acest port vor aduce un flux de aproximativ un milion de tone de mărfuri pe an. Cosmin Cârstea, directorul general al companiei DP World, a subliniat importanța investițiilor strategice în infrastructura portuară pentru întregul sector al transporturilor din România.

“Începând cu anul trecut, 2022, am revizitat planul de investiții și ne-am propus să facem investiții strategice care vor ajuta sectorul transporturilor, nu doar în Portul Constanța, ci și în România, creând premisele unor fluxuri de mărfuri către Europa Centrală și Europa de Est.”, a declarat Cârstea.

Acest proiect reprezintă nu doar o extindere a infrastructurii rutiere, ci și o contribuție semnificativă la consolidarea industriei transporturilor de mărfuri din România. Directorul general a subliniat că această platformă multimodală este o prelungire a terminalului existent și va fi conectată la danele de operare, facilitățile de apă, calea ferată și traficul rutier.

Astfel, această inițiativă reprezintă nu doar un proiect de construcție, ci și o prevedere strategică pentru o viitoare rețea intermodală eficientă și durabilă.

Sursă foto: Flickr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *