- Știri
De asemenea, scrisoarea de intentie prevede scoaterea spre inchiriere a circa 20% din lungimea de cale ferata ramasa operationala. Prin planul de restructurare, se urmareste o reducere cu 25% a pierderilor si stoparea acumularii de noi arierate in 2011.
Transportul feroviar de marfa trebuie sa ajunga sa functioneze fara subventii, a declarat, marti, seful misiunii FMI pentru Romania, Jeffrey Franks.
‘Nimeni nu doreste falimentul transportului feroviar, ci functionarea eficienta a acestuia si transportul de marfa trebuie sa ajunga sa functioneze fara subventii’, a spus Jeffrey Franks.
In acest context, seful misiunii FMI pentru Romania a subliniat ca nu au fost stabilite cote de personal care trebuie disponibilizat si ca dezvoltarea unor sectoare din domeniul transporturilor ar putea atrage personalul care nu mai este necesar in alte sectoare.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a declarat luni, la finalul discutiilor cu FMI, ca, fara restructurarea companiilor de cale ferata, disponibilizarile nu vor duce la evitarea falimentului companiilor feroviare. Acesta a precizat ca circa 5.000 – 6.000 de salariati risca sa ramana fara loc de munca in primavara acestui an si ca sindicatele iau in calcul toate actiunile pentru a impiedica noi disponibilizari. AGERPRES