- Știri
Astfel, organele de control/supracontrol au eliberat bilete in tren unui numar de 363.703 calatori in valoare 3.312.166 lei, ceea ce inseamna o crestere cu 4% a numarului de bilete emise comparativ cu anul 2008. De asemenea, personalul de tren a eliberat bilete unui numar de 402.511 de calatori, in valoare de 4.255.295 lei, ceea ce reprezinta o crestere cu 6,4 % a numarului de bilete emise la tarif de taxare in tren, fata de anul 2008. Pe anul 2009, in emiterea biletelor in tren de catre personalul de tren la tarif de casa s-a inregistrat, comparativ cu anul 2008, o crestere cu 3,7% a numarului de bilete emise.
“Facem mentiunea ca nu este vorba de amenzi, ci de contravaloarea legitimatiilor de calatorie eliberate in trenuri de personalul de tren/organele de control CFR Calatori, la tarif de taxare in tren (reprezinta un pret mai mare cu 50%, decat cel care se incaseaza la casa de bilete). Precizam ca in 2009 s-au diminuat calatoriile fara legitimatii de calatorie pe trenurile de rang superior, in special la trenurile Rapid si Intercity. In plus, numarul de trenuri care au circulat in 2009 a fost cu circa 15% mai mic decat in anul 2008”, au precizat reprezentantii CFR Calatori.
Oficialii CFR Calatori au declarat ca, in general, un numar mare de persoane care calatoresc fara bilet se inregistreaza la trenurile personale, care sunt dificil de controlat datorita timpului scurt intre statiile de oprire, spre deosebire de trenurile de rang superior unde fenomenul calatoriei frauduloase este mult mai mic.
Dintre rutele pe care s-au depistat cei mai multi calatori fara bilete in 2009, se pot enumera Bucuresti – Videle, Bucuresti – Titu, Bucuresti – Oltenita, Bucuresti – Fetesti si Ploiesti – Urziceni.
“In general, persoanele navetiste care au un loc de munca stabil isi procura abonamente lunare. Pe rutele unde exista calatori fara bilet, se efectueaza deseori actiuni de control atat de organele proprii cat si impreuna cu Politia TF. In anii anteriori, pe ruta Bucuresti – Oltenita circulatia trenurilor a fost suspendata timp de cateva zile.
Din pacate, nici acesta solutie nu a rezolvat problema calatorilor fara bilet, fenomenul persistand din cauza starii economice nefavorabile a zonei. Desi fenomenul calatoriei fara bilet exista in special pe trenurile personale, CFR Calatori are obligatia sa asigure un minim volum de trafic, deoarece efectueaza un transport public social”, au spus reprezentantii CFR Calatori.
In anul 2009, la nivelul intregii retele de transport feroviar de calatori, organele abilitate au efectuat actiuni de control lunar, prin sondaj, in aproximativ 92.000 trenuri aflate in circulatie ceea ce reprezinta un procent de 16,22% din numarul total de trenuri (circa 567.000) care au circulat.