• Știri

Din totalul fondurilor europene de 1,8 miliarde de euro pentru calea ferata, CFR a reusit sa absoarba 300.000 de euro. Problema este ca proiectul nu poate fi implementat pentru ca una dintre conditiile europene este ca 164 de trenuri sa treaca zilnic printr-un singur punct feroviar, cerinta imposibil de ideplinit.

Contactati de jurnalistii de la Jurnalul National, specialistii CFR afirma ca nici un nod de cale ferata din Romania nu are un astfel de trafic.

In consecinta, asa-zisul studiu de fezabilitate analizeaza un proiect ce nu poate fi implementat. Nu in Romania. Pana una, alta, s-au stabilit tronsoanele pe care vor fi “aplicate planurile de actiune ale hartilor strategice de zgomot”.

Firma Enviro Consult, cea care a castigat licitatia organizata de CFR SA, este si cea care va analiza tronsoanele de cale ferata Bucuresti Nord – Chitila si Saligny – Palas, precum si statiile de cale ferata Ploiesti Sud, Arad, Simeria, in vederea amplasarii hartilor de sunet.

Sunt urmarite, bineinteles, potrivit “Programului operational sectorial transport 2007-2013”, axa prioritara 3, cai ferate cu un trafic mai mare de 60.000 treceri de trenuri/an.

Succesul “rasunator” al acestui proiect apune usor in fata haosului care domneste pe caile ferate romane. In ultimii 20 de ani, viteza trenurilor de calatori sau marfa a scazut atat de mult, incat au adus costuri artificiale extrem de mari, arata specialistii.

De altfel, in luna februarie a acestui an, Johannes Ludewig, directorul executiv al Comunitatii Companiilor Europene de Cale Ferata si Infrastructura (CER), a explicat ca, in conditiile in care traficul feroviar in zona Eurasia va creste semnificativ in urmatoarea perioada, Romania ar putea iesi de pe lista marilor competitii.

“In situatia dificila in care se afla Romania, mai ales in aceasta perioada de criza, cum ar putea sa faca fata pe piata internationala? Rezultatele pozitive nu au cum sa apara in scurt timp”, spunea Johannes Ludewig.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *