- Știri
La inceputul anului 2010, premierii Romaniei si Bulgariei, Emil Boc si Boiko Borisov, au solicitat Comisiei Europene prelungirea pana la 31 decembrie 2012 a termenului de eligibilitate a cheltuielilor pentru proiect, care in mod normal expira la 31 decembrie 2010. Premierul bulgar a afirmat atunci ca, daca executivul comunitar accepta solicitarea Bulgariei si Romaniei de a prelungi memorandumul de finantare a proiectului pentru podul Calafat-Vidin, atunci podul va deveni o realitate, insa daca nu accepta acest lucru, nu va mai exista niciun pod, deoarece nu sunt bani la buget pentru a-l finanta.
In momentul de fata sunt executate 63 la suta din lucrarile la pod si 57 la suta din cele la infrastructura aferenta de pe malul bulgaresc, precizeaza biroul de presa al ministerului.
Valoarea totala a podului Calafat-Vidin se ridica la peste 225 milioane de euro. 70 de milioane de euro sunt asigurate prin programul ISPA, grant Fondul de Coeziune, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europeana de Investitii sub forma de imprumut, bugetul de stat al Bulgarei asigura 60 de milioane, banca de dezvoltare germana KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acorda 2 de milioane de euro sub forma de ajutor si 18 milioane sub forma de imprumut, iar Agentia Franceza de Dezvoltare un ajutor de 5 milioane de euro. Finantarea accesului de pe malul romanesc este asigurata de Uniunea Europeana prin programul ISPA cu 34 milioane de euro si bugetul de stat al Romaniei cu 33 milioane de euro. Podul va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, doua benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.
Premierul bulgar Boiko Borisov a salutat decizia de prelungire a termenului de construire a podului. El a multumit ministrilor transporturilor, dezvoltarii regionale si finantelor pentru eforturile depuse, precum si presedintelui Comisiei Europene, Jose Barroso. Sper ca in sfarsit opozitia isi va da seama ca lucram in interesul Bulgariei, a spus Borisov, citat de agentia sofiota Focus. AGERPRES